ការសរសេរសារណាការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស(ជំពូកទី ២)
ការរំលឹកទ្រឹស្តី
២.១. លំនាំដើមនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
(Introduction Human Resource Management)
ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាអាទិភាពនៅក្នុងដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍លើធនធានមនុស្ស
ជាទូទៅអង្គភាពទទួលបានជោគជ័យក្នុងការអភិវឌ្ឍន៏ការងារ របស់ខ្លួនអាស្រ័យដោយមានធនធានមនុស្សគ្រប់គ្រាន់នៅក្នុងការងារអង្គភាព។
២.១.១. និយមន័យការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស(Definition of Human Resources Management)
ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សគេបានឲ្យនិយមន័យផ្សេងៗគ្នា៖
ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស គឺជាដំណើរការនៃការធ្វើផែនការ ការជ្រើសរើស ការវាយតម្លៃ
និងការផ្តល់នូវសំណងដល់និយោជិតម្នាក់ៗដែលបានបម្រើការងារក្នុងអង្គភាព ស្ថាប័ន ឬដើម្បី សម្រេចបាននូវគោលបំណងរបស់អង្គភាព
ឬស្ថាប័នប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងភាពស័ក្តិសិទ្ធិ។ ហើយការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សសំដៅលើគោលនយោបាយរបស់អង្គភាព ការអនុវត្តន៍
ឥរិយាបទ អាកប្បកិរិយា ពីការអនុវត្តន៍ការងាររបស់បុគ្គលិកក្នុងអង្គភាព។ (យោងតាម
H. John Bernadin 2010, 5th Edition, Human Resources
Managermant, McGraw-Hill Company, Inc., New York)
ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
គឺជាបណ្តុំនៃសកម្មភាពការងាររបស់អង្គភាព ដែលពាក់ព័ន្ធផ្ទាល់ជាមួយនឹងការទាក់ទាញទឹកចិត្តបុគ្គលិក
ការបង្កើតការថែរក្សាការពារបុគ្គលិក និងសកម្មភាពការងារឲ្យទទួលបានប្រសិទ្ធភាព។
ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សបានកើតឡើង ក្នុងបរិយាកាសដែលធ្លាប់មានការផ្លាស់ប្តូរ
និងសកម្មភាពដែលមានលក្ខណៈស្មុគស្មាញ ហើយដែលត្រូវបានទទួលស្គាល់យ៉ាងខ្លាំងសម្រាប់ជាយុទ្ធសាស្ត្រយ៉ាងសំខាន់។(យោងតាម
W. Griffin and J. Ebert 2006, 8th Edition, Business, McGraw-Hill/Irwin
Companies, Inc., New York)
២.១.២.
មុខងារនែការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
មុខងារនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ជាការបង្ហាញនូវសកម្មភាព
ឬជំហានដ៏សំខាន់ៗ សម្រាប់ធ្វើការរៀបចំនិយោជិកនៅក្នុងអង្គភាពឲ្យប្រកបដោយសមត្ថភាពខ្ពស់ក្នុងការអនុវត្តន៍ការងារ
និងបន្តសម្រេចនូវគោលដៅមុខងារសំខាន់ៗនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស រួមមាន៖
- ការៀបចំផែនការធនធានមនុស្ស
(Human Resources
Management )
- ការប្រកាសជ្រើសរើសនិយោជិត
(Recruitment)
- ការជ្រើសរើសនិយោជិត
(Selection )
- ការបណ្តុះបណ្តាល
និងអភិវឌ្ឍន៍និយោជិត (Training
and Development )
- ការវាយតម្លៃលើសកម្មភាពការងាររបស់និយោជិត
(Performance
Appraisal)
- ការទូទាត់សំណង
និងផលប្រយោជន៍ផ្សេងទៀត (Compensation
and Other Benefits)
- សុខភាព
និងសុវត្ថិភាព (Health
and Safety)
- ទំនាក់ទំនងរវាងនិយោជិត
និងនិយោជក (Communication
Labor and Relations)
២.១.៣.
ផ្នែកធនធានមនុស្ស (Human Resource Department)
មុខងារដ៏សំខាន់នៃផ្នែកធនធានមនុស្ស
គឺរៀបចំផែនការបណ្តុះបណ្តាលនិយោជិត តាមដាន
ត្រួតពិនិត្យនិងវាយតម្លៃសកម្មភាពការងារអនុវត្តន៍ជាក់ស្តែង និងធ្វើការកែតម្រូវ
និងចុះអនុវត្តន៍ការងារជាក់ស្តែងជាមួយនិយោជិតរៀបចំផែនការសកម្មភាពការងារ ចេញការអនុវត្តន៍ការងារជាក់ស្តែងធ្វើជាអ្នកសំរបសំរួល
និងជាអ្នកចរចារ ជាអ្នករៀបចំការងារឲ្យមានភាពទំនាក់ទំនងល្អជាមួយគ្នា និងបង្កើតគោលនយោបាយថ្មី
ដើម្បីឲ្យអង្គភាពទាំងមូលមានលក្ខណៈជាប្រព័ន្ធ។ ហើយមានផ្នែកធនធានមនុស្ស
គឺជាអ្នកដែលគ្រប់គ្រងមនុស្ស ដោយផ្ទាល់ជួរមុខប្រធានអង្គភាព។
២.១.៤. តួនាទីជាយុត្តិសាស្រ្ត និងប្រតិ្តបត្តិការនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សមានតួនាទីសំខាន់ពីរយ៉ាង
គឺយុទ្ធសាស្រ្ត និងប្រតិបត្តិ៖
- តួនាទីជាយុទ្ធសាស្រ្ត ៖ វាបានគូសបញ្ជាក់ថាមនុស្សនៅក្នុងអង្គភាពមួយ គឺជាធនធានដែលមានតម្លៃបំផុត
ដែលតំណាងឲ្យការវិនិយោគដ៏សំខាន់បំផុត នៃកិច្ចការខិតខំប្រឹងប្រែង របស់អង្គភាពនោះ។
ប្រភពធនធានមនុស្សទាំងអស់នោះអាចជាប្រភពនៃកំលាំងប្រកួតប្រជែងមួយ ប្រសិនបើធនធានមនុស្សទាំងអស់ត្រូវបានរៀបចំ
និងគ្រប់គ្រងឲ្យមានប្រសិទ្ធភាពនោះ។
- តួនាទីជាប្រតិបត្តិការ (Operation Role of HRM) ៖ តួនាទីប្រតិបត្តិការជាសកម្មភាពប្រតិបត្តិទាំងយុទ្ធវិធី
និងរដ្ឋបាលការប្រព្រឹត្តតាមច្បាប់ជា ឱកាសផ្តល់កាងារស្មើគ្នា និងច្បាប់ដទៃទៀតត្រូវបា្រកដច្បាស់លាស់បេក្ខជនទាំងឡាយ ត្រូវតែធ្វើបទសម្ភាសន៍ រាល់និយោជិតថ្មីៗ
ត្រូវតែណែនាំឲ្យស្គាល់ការងាររបស់គេ និងស្គាល់មិត្តភក្រ័គេ ទីកន្លែងធ្វើការ អ្នកគ្រប់គ្រងគេ
ព្រមទាំងជួយបណ្តុះបណ្តាលគេបន្ថែមទៀតពី បញ្ហាសុខភាព និងសុវត្ថិភាព ត្រូវដោះសា្រយលើប្រាក់ឈ្នួល
និងប្រាក់បៀវត្សរ៍ ត្រូវរៀបចំឲ្យបានសមរម្យ
និងសមស្របនៅក្នុងរយៈពេល ខ្លីសកម្មភាពជាច្រើនពាក់ព័ន្ធ
និងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សពីរមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃនៅក្នុងក្រុមហ៊ុន ឬអង្គភាពត្រូវអនុវត្តន៍ឲ្យមានប្រសិទ្ធភាព និងបានសមស្របបំផុត។ (យោង Voeung Vannak
Viddh,2008, Human Resource Management, Human Resource University page.6,)
- តួនាទីជាយុទ្ធសាស្ត្រ ៖ ត្រូវបានគេកំណត់ថា
មនុស្សគឺជាធនធានដ៏សំខាន់នៅក្នុងដំណើរការ និងធ្វើការវិនិយោគនានា ដើម្បីឲ្យសម្រេចទិសដៅ
និងគោលដៅរបស់គេដែលបានកំណត់។ ប្រភពនៃធនធានទាំងនោះ អាចជាប្រភពនៃកម្លាំងប្រកួតប្រជែងមួយដ៏ល្អប្រសើរ
ប្រសិនបើធនធានមនុស្សទាំងនោះអាចត្រូវបានគេពិនិត្យមើលក្នុងបរិបទដូចគ្នា និងហិរញ្ញវត្ថុ
បច្ចេកទេស និងបណ្តាធនធានដទៃច្រើនទៀត ដែលគេបានរៀបចំ និងគ្រប់គ្រងនៅអង្គភាពដទៃផ្សេងៗ។
ទន្ទឹមនឹងនេះការងារមួយចំនួនត្រូវមានការផ្លាស់ប្តូរទៅតាមសម័យកាល នៃការរីកចំរើនខាងផ្នែកបចេ្ចកវិទ្យាដែលជាហេតុនាំឲ្យនិយោជិតមួយចំនួនដែលមានបទពិសោធន៍កា្លយទៅជាអ្នកអត់ការងារធ្វើហើយនៅក្នុងអង្គភាពមួយចំនួនខ្វះខាតមនុស្សមានសមត្ថភាព
ស្របពេលជាមួយគ្នានេះដែរ ការកើនឡើងនូវការងារថ្មីៗ ដែលតម្រូវឲ្យមនុស្សមានការអភិវឌ្ឍន៍នូវសមត្ថភាព
ដើម្បីអាចរក្សា ការងារចាស់ និងអាចចាប់យកឱកាសការងារថ្មីបាន។ ដូចនេះហើយ ទើបការបណ្តុះបណ្តាល
នូវធនធានមនុស្សចាំបាច់ត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ និងតាមដានត្រួតពិនិត្យមើលពីចំនុចជាយុទ្ធសាស្រ្ត។
មានការការសិក្សាស្រាវជ្រាវមួយពីក្រុមព្រឹក្សាសន្និដ្ឋានបានកំណត់ថា អ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សនៅកម្រិតខ្ពស់នៅក្នុងអង្គភាពធំៗ
គឺជាសមាជិកដ៏សំខាន់នៅក្នុងការគ្រប់គ្រងអង្គភាព អាជីវកម្ម ហើយជាមូលដ្ឋានគ្រឹះដ៏សំខាន់សម្រាប់ធ្វើផែការយុទ្ធសាស្រ្តនៅក្នុងអង្គភាពមួយ។
តួនាទីប្រតិបត្តិ គឺជាសកម្មភាពប្រតិបត្តិទាំងយុទ្ធវិធី
និងរដ្ឋបាលការប្រព្រឹត្តតាមច្បាប់ និងផ្តល់ឱកាសការងារស្មើៗគ្នា និងបទបញ្ញាតិផ្សេងៗទៀតដែលបានកំណត់យ៉ាងច្បាស់លាស់
ហើយរាល់ការជ្រើសរើសបេក្ខជនការងារទាំងឡាយត្រូវឆ្លងកាត់ការធ្វើបទសម្ភាសន៍យ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់
រួចធ្វើការបណ្តុះបណ្តាលនូវជំនាញ និងធ្វើការសាកល្បងការងារមុននឹងចូលបម្រើការងារជានិយោជិតពេញសិទ្ធិ។
(យោង Voeung Vannak Viddh,2008, Human Resource Management, Human Resource
University page.6,)
២.១.៥. ផលប្រយោជន៏នៃការគ្រប់គ្រងផ្នែកធនធានមនុស្ស
(Human Resource Department )
ផលប្រយោជន៍នៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សមានបួនគឺ៖
- ផែនការកម្ម និងលទ្ធកម្ម៖ ការរៀបចំផែនការដ៏មានប្រសិទ្ធភាពធ្វើឡើងគឺដើម្បីជួយដល់ការសម្រេចចិត្តឲ្យបានត្រឹមត្រូវ។
- ការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិក៖ នៅពេលដែលផែនការបណ្ដុះបណ្ដាលត្រូវ បានផ្សារភ្ជាប់ជាមួយផែនការធនធនមនុស្ស
នយោជិតទាំងឡាយទទួលការបណ្ដុះបណ្ដាលដែលគេ អាចយកមកអនុវត្តន៍ការងារភ្លាមៗបាន
និងអភិវឌ្ឍន៍ប្រើសម្រាប់តំឡើងឋានៈ និងឱកាសការងារ បន្ថែម។
- ការថែរក្សា និងគ្រប់គ្រងបុគ្គលិក៖ នៅពេលដែលមានគ្រប់គ្រងមានលក្ខណៈសមរម្យ យុត្តិធម៌
តម្លាភាព និងស្ថេរភាព និយោជិតទាំងឡាយអាចជឿជាក់លើនិយោជករបស់ពួកគេចំពោះការ តំឡើងឋានៈ
ការជ្រើសរើស ការទូទាត់សំណង និងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗ។
- ប្រព័ន្ធព័ត៌មាន និងសេវាកម្មធនធានមនុស្ស ៖ ព័ត៌មានអំពីនិយោជិតជំនាញរបស់ពួកគេគំរូមុខរបរ
និងការរីកចម្រើនគឺមានសារៈសំខាន់ណាស់ចំពោះការ គ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ក្នុងវិស័យទាំងបីខាងលើ។ (
យោងតាមលោក វឿង វណ្ណៈវិឌ្ឍ នៅក្នុងឆ្នាំ ២០០៨ ការគ្រប់គ្រងធនធានមុស្ស
នៃសាកលវិទ្យាល័យ ធនធានមនុស្ស)
២.១.៦. តួនាទីជាយុទ្ធសាស្រ្ត
និងប្រតិបតិ្តនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ក. តួនាទីជាយុទ្ធសាស្រ្ត
មនុស្សយើងនៅក្នុងអង្គភាពមួយ
គឺជាធនធានដែលមានតម្លៃបំផុត និងតំណាងឲ្យការវិនិយោគដ៏សំខាន់បំផុតនៃកិច្ចការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់អង្គភាពនោះ។
ប្រភពធនធានមនុស្សទាំងអស់ នោះអាចជាប្រភពនៃកម្លាំងប្រកួតប្រជែងមួយដ៏ល្អប្រសើរ ប្រសិនបើធនធានទាំងអស់នោះត្រូវបានគេរៀបចំ
និងមានការគ្រប់គ្រងឲ្យមានប្រសិទ្ធភាព។ ហេតុដូច្នេះហើយធនធានមនុស្សទាំងអស់នោះត្រូវបានត្រួតពិនិត្យ
និងមានការមើលដោយយកចិត្តទុកដាក់ដូចគ្នាៗ និងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ បច្ចេកទេស និងបណ្ដាធនធានដ៏ទៃទៀត
ដែលត្រូវបានគេរៀបចំ និងគ្រប់គ្រងនៅក្នុងអង្គភាពផ្សេងៗទៀតផងដែរ។
ខ. តួនាទីប្រតិបត្តិការ
តួនាទីប្រតិបត្តិការ
គឺជាសកម្មភាពអនុវត្តន៍ទាំងយុទ្ធវិធី និងរដ្ឋបាល ហើយប្រព្រឹត្តិតាមច្បាប់ ការផ្ដល់ឱកាសការងារស្មើរៗគ្នា
និងច្បាប់ដ៏ទៃទៀត ដែលត្រូវប្រាកដច្បាស់លាស់ថាបេក្ខជនទាំងឡាយត្រូវតែទទួលការធ្វើតេស្ត
និងរាល់និយោជិតថ្មីៗត្រូវតែណែនាំឲ្យស្គាល់ការងាររបស់គេ អ្នករួម ការងារ កន្លែងធ្វើការងារ
អ្នកគ្រប់គ្រង ព្រមទាំងជួយបណ្ដុះបណ្ដាលគេថែមទៀត បញ្ហាសុវត្ថិភាព
និងប្រាក់ឈ្នួលប្រាក់បៀរវត្សរ៍ដែលសមរម្យ និងររៀបចំប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងឲ្យមាន
ប្រសិទ្ធភាពបំផុត។
២.១.៧. ការវិភាគការងារ (Job
Analysis)
ការវិភាគការងារតម្រូវឲ្យមានការអង្កេតសកម្មភាពការងារជាក់ស្តែងជាមួយនឹងរបាយការណ៍ប្រចាំថ្ងៃ
ដើម្បីកំណត់លក្ខណៈនៃការងារជាក់លាក់មួយដែលឆ្លុះបញ្ចាំងឲ្យឃើញពីអត្តចរិក ខាងក្នុង
ភាពស្មោះត្រង់ ការទទួលខុសត្រូវ ភាពពេញចិត្តចំពោះការងារអង្គភាព បានដាក់ជូន និងភាពសកម្មក្នុងការស្វែងរកព័ត៌មានដែលអង្គភាពត្រូវការ
និងមានទំនាក់ទំនងល្អនៅក្នុងអង្គភាពទាំងមូល។ អាចកើតឡើងដោយសារការវិភាគការងារគឺ ៖
- ពិពណ៌នាអំពីការងារ (Job Description )
- ការបញ្ជាក់ពីសមត្ថភាពការងារ (Job Specification)
ក. ពិពណ៌នាអំពីការងារ (Job
Description)
ការពិពណ៍នាការងារគឺជាការពិពណ័អំពីភារៈកិច្ចការទទួលខុសត្រូវលើការងាររបស់និយោជិត
លក្ខខ័ណ្ឌធ្វើការងារ ហើយនឹងធ្វើរបាយការណ៍ទំនាក់ទំនងផ្សេងៗ ដែលបានទទួលក្នុងការងារ។
ការពិពណ៍នាអំពីភារៈកិច្ចចំបងនីមួយៗ ទិន្នផលនៃការងារនឹងត្រូវបង្ហាញនូវទំនាក់ទំនង់បរិមាណផលិតផល
ដែលគេអាចធ្វើបានដូចជាការងារមានទំហំប៉ុណ្ណា? គុណភាពដូចម្តេច? ត្រូវចំណាយពេលវេលាប៉ុន្មាន? ដើម្បីសម្រេចការងារទាំងនោះ។
សមាសធាតុការងារគួរតែចុះនៅក្នុងបញ្ជី ព្រោះថាវាមានសារៈសំខាន់ណាស់ ហើយនឹងពេលវេលាដែលយើងបានចំណាយទៅលើភារៈកិច្ច
នីមួយៗក៏យើងគួរយកចិត្តទុកដាក់ផងដែរ។
ការពិពណ័នាការងារមាន ៤ ផ្នែកសំខាន់ៗ ៖
អត្តសញ្ញាណសង្ខេបទូទៅមុខងារ និងភារៈកិច្ច សំខាន់ៗ និងមុខងារនានា។
- អត្តសញ្ញាណ ៖ រួមមានឋានៈការងារអង្គភាព និងទីកន្លែង។ កាលបរិច្ឆេទនៃកាលវិភាគមានសារៈសំខាន់ដើម្បីធ្វើឲ្យយើងដឹងពីពេលវេលាក្នុងការត្រួតពិនិត្យការពិពណ៌ការងារសម្រាប់តំណែងការងារនីមួយៗឡើងវិញ។
- សង្ខេបទូទៅ ៖ សេចក្តីសង្ខេបអំពីទំនួលខុសត្រូវទូទៅ និងធាតុនានាដែលធ្វើការងារនោះខុសប្លែកការងារដទៃ។ ផ្នែកនេះក៏បញ្ចូលនូវលក្ខន្តិកៈដូចជា ៖ ពេញម៉ោង ក្រៅម៉ោង និងនិយោជិតបណ្តែត និងការលើកលែង ឬមិនលើកលែង។
- មុខងារ និងភារៈកិច្ចសំខាន់ៗ ៖ រៀបរាប់នូវមុខងារ និងភារៈកិច្ចសំខាន់ៗ។ វាក៏ពិតជាមានប្រយោជន៍ក្នុងការពិពណ៌នាឲ្យច្បាស់លាស់
និងជាក់លាក់អំពីករណីកិច្ចភារៈកិច្ច និងទំនួលខុសត្រូវចំបងៗ។
- ទំនាក់ទំនង ៖ កំណត់នៅទំនាក់ទំនង ការត្រួតពិនិត្យ និងការរាយការណ៍សម្រាប់តំណែងការងារ។
ខ. ការបញ្ជាក់ពីសមត្ថភាពការងារ
(Job Specification)
ការបញ្ជាក់ពីសមត្ថភាពការងារ
គឺជាការកំណត់នូវលក្ខណៈសម្បត្តិដែលអាចទទួលយកបាន ជាអប្បបរិមាដែលនិយោជិតគួរតែមានដើម្បីធ្វើការងារឲ្យបានគ្រប់គ្រាន់។
ព័ត៌មានដែលយើងអាច ទទួលបានក្នុងការបញ្ជាក់ពីសមត្ថភាពការងារ ជាធម្មតាវាតែងតែងមាន ៣
ប្រភេទដូចខាងក្រោម៖
- តម្រូវការឲ្យមានលក្ខណៈសម្បត្តិគ្រប់គ្រាន់ ជាទូទៅដូចជាបទពិសោធន៍ និងការបណ្តុះបណ្តាលនៅក្នុងអង្គភាពអាជីវកម្ម
ឬអង្គភាពផ្សេងៗទៀត។
- ការតម្រូវឲ្យមានផ្នែកអប់រំចំណេះដឹងទូទៅ សាលាមធ្យមសិក្សា មហាវិទ្យាល័យ ឬសាលាបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស
និងវិជ្ជាជីវៈ។
- ចំណេះដឹង ជំនាញ បទពិសោធន៍ សមត្ថភាព ការបញ្ជាក់ពីសមត្ថភាពការងារគួរតែបញ្ចូលនូវលក្ខណៈសម្បត្តិទាំងឡាយដែលទាក់ទងនឹងការធ្វើការងារដែលអាចទទួលយកបានតែប៉ុណ្ណោះ។
២.១.៨. ផលប្រយោជន៍ការវិភាគការងារ(Advantages
of Job Analysis)
ផលប្រយោជន៍សំខាន់ៗនៃពត៌មានស្តីអំពីការវិភាគការងាររួមមាន
៖
- ការកំណត់ផែនការនិយោជិក ( Personnel Planning )
៖ គឺដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍រាល់ប្រភេទការងាររបស់និយោជិត ឬកម្មករក្នុងអង្គភាពអាជីវកម្ម
ក៏ដូចជាអង្គភាព ឬស្ថាប័នផ្សេងៗទៀតដែរផ្នែកឯកជន និងផ្នែកសាធារណៈ។
- ការប្រកាសជ្រើសរើស (Personnel Recruiting ) ៖ គឺដើម្បីពិពណ៌នាពីកន្លែងទំនេរ និងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនូវបណ្តារតួនាទីថ្មីៗ
របស់អង្គភាពអាជីវកម្មណាមួយក្នុងគោលបំណង ជ្រើសរើសនិយោជិកពីមជ្ឈដ្ឋានខាងក្រៅឲ្យមកបំពេញការងារ
ឬតួនាទីណាមួយក្នុងអង្គភាពរបស់គេ។
- ការជ្រើរើសនិយោជិត (Selection) ៖ ដើម្បីកំណត់នូវជំនាញ និងសមត្ថភាពទាំងឡាយ ដែលត្រូវអនុវត្តដូចជាលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យ
ដើម្បីសំម្រេចថាបេក្ខជនទាំងឡាយណា ដែលត្រូវជ្រើសរើសសម្រាប់បម្រើអង្គភាពរបស់គេ។
- ការកំណត់ទិសដៅនិយោជិត (Orientation) ៖ គឺប្រាប់និយោជិតទាំងឡាយនៅក្នុងអង្គភាពរបស់គេនូវរាល់សកម្មភាពការងារអ្វីខ្លះដែលពួកគេត្រូវធ្វើ
ឬត្រូវប្រតិបត្តិ។
- ការវាយតម្លៃនិយោជិត (Evaluation) ៖ គឺជាការកំណត់នូវបទដ្ឋានការងារ និងកម្មវត្ថុធ្វើការងារដែលនិយោជិតទាំងឡាយត្រូវវាយតម្លៃ។
- ការបើកកម្រៃឲ្យនិយោជិត (Compensation)៖ គឺជាការវាយតម្លៃការងារហើយជួយក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍នូវរចនាសម្ព័ន្ធប្រាក់ឈ្នួល។
- ការបណ្តុះបណ្តាលនិយោជិត (Training) ៖ គឺដើម្បីគ្រោងនូវការប្រមើលពីតម្រូវការនៃការបណ្តុះបណ្តាលដោយធ្វើអត្តសញ្ញាណកម្ម
នូវសកម្មភាពទាំងឡាយដែលនិយោជិតទាំងអស់អាចធ្វើបាន។
- វិន័យ ( Discipline) ៖ គឺជាការធ្វើអត្តសញ្ញាណនូវបទដ្ឋានទាំងឡាយនៃការធ្វើការងារដែលអាចយកជាការបានដែលនិយោជិតទាំងអស់ត្រូវតែអនុវត្តតាម។
- សុវត្ថិភាព និងសុខភាពរបស់និយោជិត ( Security Safety) ៖ គឺជាការកំណត់សំគាល់នូវបែបបទធ្វើការងារគ្រោះថ្នាក់ពេលបំពេញការងារក្នុងអង្គភាព
ដូចនេះសកម្មភាពទាំងឡាយដែលប្រកបដោយគ្រោះថ្នាក់អាចត្រូវផ្លាស់ប្តូរចេញ
ហើយព្រមទាំងបញ្ឈប់សកម្មភាពទាំងនោះតែម្តង។
-
ការរៀបចំការងារឡើងវិញ (Job Redesign) ៖ គឺដើម្បីវិភាគនូវលក្ខណៈពិសេសរបស់ ការងារ
ដែលត្រូវផ្លាស់ប្តូរក្នុងកម្លាំងរៀបចំការងារឡើងវិញ។
២.១.៩. អ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
អ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ត្រូវមានសមត្ថភាព
ជំនាញ ចំណេះដឹង និងបទពិសោធន៍ ឆ្លើយតប់ទៅនឹងតម្រូវការរបស់ក្រុមហ៊ុន ឬអង្គភាព និងនិយោជិតផង។
ការទទួលខុសត្រូវជាមូលដ្ឋានគ្រឹះរបស់អ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស គឺធ្វើឲ្យប្រាកដថាក្រុមហ៊ុនមានធនធានមនុស្សគ្រប់គ្រាន់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
និងភាពស័ក្តិសិទ្ធដើម្បីសំរេចគោដៅរួមរបស់អង្គភាព។
+ តួនាទី និងទំនួលខុសត្រូវរបស់អ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស(Role andResponsible)
- រៀបចំផែនការធនធានមនុស្ស
- ដាក់ចេញនូវបញ្ញាតិនានារបស់អង្គភាព
- សហការជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រងក្នុងអង្គភាព
- ជាអ្នកជួយអ្នកគ្រប់គ្រងគ្រប់ផ្នែក និងគ្រប់កម្រិត
- បណ្តុះបណ្តាលនិយោជិតនូវជំនាញដែលពាក់ព័ន្ធ
- ធ្វើជាអ្នកចរចារ និងអ្នកសម្របសម្រួល
- ជាអ្នកដោះស្រាយនូវវិវាទនានា ដែលកើតមានក្នុងអង្គភាព
- ធានានូវរាល់ការផ្សព្វផ្សាយ ដែលចេញពីថ្នាក់គ្រប់គ្រងត្រូវបានយល់ទាំងស្រុងក្នុងក្រុមហ៊ុន
- បង្កើត និងរួមបញ្ចូលកម្មវត្ថុនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សទៅក្នុងផែនការអជីវកម្មទូទៅ
+ ចំណេះដឹង និងជំនាញដែលត្រូវមាន (Knowledge and Skill)
- ជំនាញគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស និងបទពិសោធន៍ការងារ
- ច្បាប់ការងារ និងការប្រមូលទិន្នន័យ
- ចិត្តវិទ្យា និងការប្រាស្រ័យទាក់ទង
- ការតបស្នង និងកម្មវិធីផ្តល់លាភសក្ការៈដល់និយោជិត
- ជំនាញផ្សេងៗដូចជា Marketing, Production, &
Finacial
+ ស្តង់ដារការងារ (Standard of Job)
- ការវិភាគការងារ ការពិពណ៌ការងារ និងការវាយតម្លៃការងារ
- ចំណាត់ថ្នាក់ការងារ
- វិភាគប្រាក់ឈ្នួល
- ការស្ទង់មតិទីផ្សារពលកម្ម
- គ្រប់គ្រងសេវាកម្មការងារលើនិយោជិត
- ផែនការថែរក្សាសុខភាព និងការធានារ៉ាប់រង
- ផែនការចែករំលែកប្រាក់ចំណេញ
- ផែនការលើកទឹកចិត្តដទៃទៀត ដូចជាផែនការកម្សាន្តនានា។ល។ (យោងតាម Voeung Vannak Viddh,
2008, Human Resource Management ,Human Resource University, page .7.8.9,)
តើខ្ញុំអាចសុំ ឯកសារជា PDF បានទេ?
ReplyDeleteតើខ្ញុំអាចសុំឯកសារហ្នឹងបានទេ?
ReplyDeleteតើខ្ញុំអាចសុំឯកសារហ្នឹងបានទេ?
ReplyDelete