២.៤. ការបណ្ដុះបណ្ដាល
និងការអភិវឌ្ឍន៏បុគ្គលិក
ការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សមានសារៈសំខាន់បំផុត
និងធ្វើឲ្យអង្គភាពថ្មីៗទទួលបាននូវភាពជោគជ័យក្នុងអាជីវកម្ម។
២.៤.១. និយមន័យ
(Definition)
ការបណ្តុះបណ្តាល គឺជាដំណើរការនៃការបង្រៀនកម្មករនិយោជិតថ្មីនូវជំនាញជា
មូលដ្ឋាន ដែលពួកគេត្រូវបំពេញការងាររបស់ពួកគេ។ (យោង Gary
Dessler (2005), Human Resource Management ,page 287)។
២.៤.២.
ការកំណត់ទិសដៅ
ការកំណត់ទិសដៅ
គឺជាការណែនាំដល់បុគ្គលិកថ្មីនៅក្នុងអង្គភាពអាជីវកម្មមួយនៅ កន្លែងធ្វើ ការងាររបស់ពួកគេ
ការតម្រង់ទិសដៅដែលទទួលបានពីបុគ្គលិកដូចគ្នានូវបណ្ដា ព័ត៌មានមិនច្បាស់លាស់។
ការតម្រង់ទិសបុគ្គលិក គឺជាដំណើរការសំរាប់ផ្ដល់នូវព័ត៌មានថ្មី ដល់បុគ្គលិកថ្មីដូចជាស្ថានភាពទូទៅរបស់ក្រុមហ៊ុនរចនាសម្ព័ន្ធនៃការគ្រប់គ្រង
និងច្បាប់ វិន័យការងាររបស់ក្រុមហ៊ុន (Gary Desslerç 2000)។
ក.
កម្រិតពីផ្សេងគ្នាសម្រាប់ការតម្រង់ទិសដៅបុគ្គលិកថ្មី
ការណែនាំពីទិដ្ឋភាពទូទៅរបស់អង្គភាពថ្មីប្រធានបទ
ដែលបានបង្ហាញក្នុងការណែនាំទិដ្ឋភាព ទូទៅរបស់អង្គភាពដល់បុគ្គលិកថ្មីនេះគួរតែផ្អែកលើតម្រូវការពិតជាក់ស្ដែងទាំងអង្គភាព
និងបុគ្គលិក សមត្ថភាពដ៏ប្រសើរមួយរវាងតម្រូវការរបស់អង្គភាព
និងតម្រូវការរបស់និយោជិតគឺចាំបាច់ណាស់
ប្រសិនបើកម្មវិធីតម្រង់ទិសទៅដល់បុគ្គលិកថ្មីទទួលផលវិជ្ជមាន។
ការតម្រង់ទិសថ្មីតាមផ្នែក ឬការិយាល័យមាតិការនៃការតម្រង់ទិសដល់បុគ្គលិកតាមផ្នែក
ឬការិយាល័យ គឺផ្អែកទៅលើការ ចាំបាច់របស់អង្គភាពផ្នែក ឬការិយាល័យជំនាញរួមទាំងបទពិសោធន៍របស់បុគ្គលិកថ្មីនោះ
បុគ្គលិកដែលមានបទពិសោធន៍ភាគច្រើន គឺត្រូវការតម្រង់ទិសតិចតួច។ ដូចនេះ
ទោះបីបុគ្គលិកមានបទពិសោធន៍ក៏ដោយត្រូវតម្រង់ទិសខ្លះៗដែរ។
២.៤.៣.
ការបណ្ដុះបណ្ដាលបុគ្គលិក
ការបណ្ដុះបណ្ដាល
គឺជាការបំពាក់បំប៉ននូវចំណេះដឹង សមត្ថភាព និងជំនាញ ការចាំបាច់
បន្ដែមទៀតទៅដល់បុគ្គលិកថ្មីដើម្បីចាប់ផ្ដើមរួមចំណែកជាមួយការងារក្នុងអង្គភាព។
ម្យ៉ាងវិញទៀត វាជារបៀបវីរៈមួយដែលបានផ្ដួចផ្ដើមឡើងដោយអង្គភាពអាជីវកម្មក្នុងការជំរុញឲ្យមានការរៀនសូត្រ
នៅក្នុងចំណោមបុគ្គលិករបស់អង្គភាព ដើម្បីកសានូវកម្រិតប្រសិទ្ធភាពនៃការងារ។
មិនតែប៉ុណ្ណោះ វាផ្ដល់ឲ្យបុគ្គលិកនូវការហ្វឹកហ្វឺននូវជំនាញដ៏ជាក់លាក់
ឬជួយគេរាល់ការបំពេញលើអ្វីដែលមានការខ្វះខាតនៅក្នុងការប្រតិបត្តិលើការងាររបស់ពួកគេ។
ក.
ការប៉ាន់ស្មាននូវការបណ្ដុះបណ្ដាលបុគ្គលិក
ការណ្ដុះបណ្ដាលត្រូវបានគ្រោងឡើង
ដើម្បីជួយឲ្យអង្គភាពអាចសម្រេចបាននូវគោលដៅរបស់ខ្លួន។
ការកំណត់នូវតម្រូវការបណ្ដុះបណ្ដាលជាជំហានៗមួយសម្រាប់ធ្វើការវិនិច្ឆ័យទៅលើការកំណត់គោលដៅនៃការបណ្ដុះបណ្ដាល។
ម្យ៉ាងវិញទៀត ក្នុងនាមជាអ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវធ្វើការសិក្សា ឲ្យបានច្បាស់លាស់មុននឹងធ្វើផែនការធនធានមនុស្ស
គឺជាយុទ្ធសាស្រ្តដែលអាចត្រូវបានធ្វើឡើងដើម្បីធ្វើឲ្យដំណើរការរបស់អង្គភាពដែលមាន
គុណភាព មានប្រសិទ្ធភាពល្អ ប្រសើរឡើងនៅក្នុងការគ្រប់គ្រងអាចកំណត់ការបណ្ដុះបណ្ដាលរបស់បុគ្គលិកតាមរយៈការវិភាគបីប្រភេទដូចខាងក្រោម
- ការវិភាគអង្គភាព ៖ គឺជាមធ្យោបាយដំបូងនៃការវិនិច្ឆ័យតម្រូវការបណ្ដុះបណ្ដាល និងជាប្រព័ន្ធមួយនៅក្នុងចំណែក នៃការរៀបចំផែនការជាយុទ្ធសាស្រ្ត
នៃធនធានមនុស្សរបស់អង្គភាព។ ជាងនេះទៀតវាចាំបាច់ណាស់សម្រាប់ការកំណត់នូវ ចំណេះដឹង
ជំនាញ សមត្ថភាព លទ្ធភាពដែលបុគ្គលិកត្រូវការទាំងពេលបច្ចុប្បន្ន និងអនាគតរបស់ស្ថាប័ន
ឬអង្គភាពដែលត្រូវការធនធានមនុស្ស។
- ការវិភាគការងារ៖ គឺជាមធ្យោបាយទីពីរនៃការវិនិច្ឆ័យតម្រូវការបណ្ដុះបណ្ដាល
គឺតាមរយៈការវិភាគលើការងារទាំឡាយ ដែលបានអនុវត្តន៍ក្នុងអង្គភាព ដូចនេះវាចាំបាច់ណាស់ដើម្បីយល់ដឹងនូវអ្វីដែលជាលក្ខខណ្ឌការងារក្នុងអង្គភាពនោះ។
ការពិពណ៌នាការងារ និងការបញ្ជាក់ច្បាស់ពីសមត្ថភាពការងារ
គឺត្រូវបានផ្ដល់នូវព័ត៌មាននូវប្រតិបត្តិការងារ ដែលបានរំពឹងទុកព្រមទាំងជំនាញចាំបាច់សម្រាប់បុគ្គលិក
ដើម្បីសម្រេចការងារបាន ជាក់លាក់ដោយ ប្រៀបធៀបនូវលក្ខខណ្ឌទាំងឡាយរវាងការងារជាមួយនឹងចំណេះដឹង
ជំនាញ សមត្ថភាពរបស់បុគ្គលិកទាំងនោះទៅនឹងតម្រូវការបណ្ដុះបណ្ដាលដែលបានកំណត់ទុក។
-
ការវិភាគបុគ្គលិក៖ មធ្យោបាយទីបីនៃការវិនិច្ឆ័យតម្រូវការបណ្ដុះបណ្ដាល
គឺជាការផ្ដោត អារម្មណ៍ទៅលើបុគ្គលិក ក្នុងអង្គភាពថាតើពួកគេអនុវត្តន៍ការងារបែបណា។
ដើម្បីវិភាគការបណ្ដុះបណ្ដាលតាមរយៈដំណើរការវាយតម្លៃប្រតិបត្តិរាល់កង្វះខាតរបស់បុគ្គលិកត្រូវតែកំណត់ឡើងតាមរយៈការត្រួតពិនិត្យមើលលក្ខណៈជាប្រព័ន្ធមួយ។
មធ្យោបាយមួយទៀតតាមរយៈការសាកសួរទៅ បុគ្គលិកជាអ្នកគ្រប់គ្រង
និងបុគ្គលិកមិនមែនជាអ្នកគ្រប់គ្រង ដោយសារការស្ទាបស្ទង់ក្នុងការធ្វើ សម្ភាសន៍ ឬការធ្វើតេស្ត។
ខ. វិធីសាស្រ្តក្នុងការបណ្ដុះបណ្ដាលបច្ចេកទេសនៃការអភិវឌ្ឍន៍
និងការបណ្ដុះបណ្ដាល
បុគ្គលិកត្រូវបានអង្គភាព
ជាច្រើនអនុវត្តន៍ក្នុងគោលបំណង ដើម្បីពង្រីក សមត្ថភាព និង ជំនាញបុគ្គលិករបស់ខ្លួន។
ជាងនេះទៅទៀតបច្ចេកទេសនៃការបណ្ដុះបណ្ដាលអាចធ្វើឡើងនៅក្នុង កន្លែងការងារ
និងខាងក្រៅកន្លែងការងារ។
- បច្ចេកទេសក្នុងការបណ្ដុះបណ្ដាលនៅនឹងកន្លែងធ្វើការ ៖ ប្រភពនៃការបណ្ដុះបណ្ដាល
ដែលគេនិយមធ្វើនៅគ្រប់កម្រិតក្នុងអង្គភាព
គឺជាការបណ្ដុះបណ្ដាលនៅនឹងកន្លែងធ្វើការទោះបីការ បណ្ដុះបណ្ដាលនោះមិនគ្រោងទុកក៏ដោយ
ក៏បុគ្គលិកខិតខំប្រឹងប្រែងរៀនសូត្រអំពី បទពិសោធន៍ថ្មីៗ សម្រាប់ការងាររបស់ខ្លួនផងដែរ។
ម៉្យាងវិញទៀត ការហ្វឹកហាត់បែបនេះធ្វើឲ្យបុគ្គលិកបានយល់ កាន់តែច្បាស់នូវសញ្ញាណដើមនៃគោលបំណងការងារ
និងទទួលបានការបកស្រាយបំភ្លឺមួយជំហានម្ដងៗអំពីការប្រតិបត្តិការងារ។
-
បច្ចេកទេសនៃការបណ្ដុះបណ្ដាលនៅក្រៅកន្លែងធ្វើការ
៖ គឺជាការបន្ថែមទៅលើការបណ្ដុះបណ្ដាលនៅកន្លែងធ្វើការ និងនៅក្រៅកន្លែងធ្វើការជាទូទៅគឺវាមានលក្ខណៈជាការចាំបាច់ណាស់
គឺដើម្បីផ្ដល់នូវចំនេះដឹងនៅក្រៅកន្លែងធ្វើការដល់បុគ្គលិករបស់ស្ថាប័ន ឬអង្គភាពល្អប្រសើរ។
វិធីសា្រនៃការបណ្ដុះបណ្ដាលបុគ្គលិកនៅក្រៅកន្លែងធ្វើការរួមមាន ការបណ្ដុះបណ្ដាល
គឺតាមគ្រឹះស្ថានអប់រំទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេសការចូលរួមសន្និសិដ្ឋ និងការចូលរួមកិច្ចការពិភាក្សា
លើប្រធានបទដែលមានការពាក់ព័ន្ធអនុវត្តន៍ការងាររបស់ពួកគេជួបប្រទះជាក់ស្ដែង។
Comments
Post a Comment