Skip to main content

7 ជំហានដើម្បីឈានទៅរកផែនការអាជីវកម្មមួយដែលសរសេរបានល្អឥតខ្ចោះ

7 ជំហានដើម្បីឈានទៅរកផែនការអាជីវកម្មមួយដែលសរសេរបានល្អឥតខ្ចោះ
       
        រាល់អាជីវកម្មទាំងអស់ត្រូវមានផែនការអាជីវកម្មសរសេរ។ ថាតើវាជាការផ្តល់ទិសដៅឬទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគផែនការអាជីវកម្មមួយគឺសំខាន់ណាស់សម្រាប់ជោគជ័យសម្រាប់អង្គភាពរបស់អ្នក។ ប៉ុន្តែតើអ្នកសរសេរផែនការអាជីវកម្មដោយរបៀបណា?


1.   ការស្រាវជ្រាវស្រាវជ្រាវនិងស្រាវជ្រាវ។
     លោក Bill Pirraglia ដែលជាអតីតប្រធានគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុនិងគ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់បាន "ស្រាវជ្រាវនិងវិភាគផលិតផលរបស់អ្នក, ទីផ្សាររបស់អ្នកនិងជំនាញរបស់អ្នក។ "ចូរពិចារណាចំណាយពេលវេលាពីរដងដើម្បីស្រាវជ្រាវការវាយតម្លៃនិងការគិតដូចជាអ្នកចំណាយពិតប្រាកដក្នុងការសរសេរផែនការអាជីវកម្ម" ។
ដើម្បីសរសេរផែនការល្អឥតខ្ចោះអ្នកត្រូវស្គាល់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកផលិតផលរបស់អ្នកការប្រកួតប្រជែងនិងទីផ្សាររបស់អ្នកយ៉ាងជិតស្និទ្ធ។
ម៉្យាងទៀតវាគឺជាការទទួលខុសត្រូវរបស់អ្នកដើម្បីដឹងពីអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលអ្នកអាចធ្វើបានអំពីអាជីវកម្មនិងឧស្សាហកម្មរបស់អ្នកដែលអ្នកកំពុងចូល។ អានអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលអ្នកអាចធ្វើបានអំពីឧស្សាហកម្មរបស់អ្នកហើយនិយាយជាមួយអ្នកស្តាប់របស់អ្នក។

2. កំណត់គោលបំណងនៃផែនការរបស់អ្នក។
       ផែនការអាជីវកម្មដូចដែលបានកំណត់ដោយ គឺជា "ឯកសារជាលាយលក្ខណ៍អក្សរពិពណ៌នាអំពីលក្ខណៈនៃជំនួញការលក់និងយុទ្ធសាស្រ្តទីផ្សារនិងប្រវត្តិហិរញ្ញវត្ថុនិងមានព្យាករប្រាក់ចំណេញនិងការបាត់បង់" ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយផែនការអាជីវកម្មរបស់អ្នកអាចផ្តល់សេវាកម្មជាច្រើន។ គោលបំណងខុសៗគ្នា។
ក្នុងនាមជា សហគ្រិនបាន កត់សម្គាល់ថាវាជាផែនទីផ្លូវដែលផ្តល់ការណែនាំផងដែរដូច្នេះអាជីវកម្មអាចរៀបចំផែនការអនាគតរបស់ខ្លួននិងជួយជៀសវាងការប៉ះទង្គិចនៅតាមដងផ្លូវ។ វាសំខាន់ណាស់ក្នុងការចងចាំប្រសិនបើអ្នកមានលុយដោយខ្លួនឯងឬចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្មរបស់អ្នក។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើអ្នកចង់ទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគបន្ទាប់មកផែនការរបស់អ្នកនឹងមានគោលបំណងខុសគ្នាហើយអ្នកនឹងត្រូវសរសេរគម្រោងរបស់អ្នកដែលផ្តោតលើពួកគេដូច្នេះវានឹងត្រូវធ្វើយ៉ាងច្បាស់លាស់និងសង្ខេបតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន។ 

3. បង្កើតប្រវត្តិក្រុមហ៊ុន។
       ប្រវត្តិក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នករួមមានប្រវត្តិនៃអង្គការរបស់អ្នកផលិតផលឬសេវាកម្មអ្វីដែលអ្នកផ្តល់ជូនទីផ្សារគោលដៅនិងទស្សនិកជនរបស់អ្នកធនធានរបស់អ្នករបៀបដោះស្រាយបញ្ហានិងអ្វីដែលធ្វើឱ្យអាជីវកម្មរបស់អ្នកមានតែមួយគត់។ នៅពេលខ្ញុំបង្កើតប្រវត្តិរូបរបស់ក្រុមហ៊ុនខ្ញុំខ្ញុំដាក់វានៅលើ យើង។
ប្រវត្តិរូបរបស់ក្រុមហ៊ុនត្រូវបានគេរកឃើញនៅលើវេបសាយផ្លូវការរបស់ក្រុមហ៊ុននិងត្រូវបានប្រើដើម្បីទាក់ទាញអតិថិជននិងទេពកោសល្យ។ ទោះជាយ៉ាងណាទម្រង់របស់អ្នកអាចត្រូវបានប្រើដើម្បីពិពណ៌នាអំពីក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកនៅក្នុងផែនការអាជីវកម្មរបស់អ្នក។ វាមិនត្រឹមតែជាធាតុសំខាន់នៃផែនការអាជីវកម្មរបស់អ្នកប៉ុណ្ណោះទេវាក៏ជាផ្នែកមួយនៃផ្នែកដែលបានសរសេរជាលើកដំបូងនៃផែនការផងដែរ។
ការមានទម្រង់របស់អ្នកនៅនឹងកន្លែងធ្វើឱ្យជំហាននេះកាន់តែងាយស្រួលជាងមុនដើម្បីតែង។

4. រៀបចំគ្រប់ទិដ្ឋភាពទាំងអស់នៃអាជីវកម្មរបស់អ្នក។
      វិនិយោគិនចង់ធានាថាជំនួញរបស់អ្នកនឹងធ្វើឱ្យពួកគេមានលុយ។ ដោយសារតែការរំពឹងទុកនេះវិនិយោគិនចង់ដឹងពីអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងអំពីមុខជំនួញរបស់អ្នក។ ដើម្បីជួយដល់ដំណើរការនេះចូរកត់ត្រាអ្វីគ្រប់យ៉ាងពីការចំណាយរបស់អ្នកលំហូរសាច់ប្រាក់និងការព្យាករណ៍ឧស្សាហកម្ម។ ដូចគ្នានេះផងដែរកុំភ្លេចព័ត៌មានលំអិតដែលហាក់ដូចជាអនីតិជនដូចជាយុទ្ធសាស្រ្តទីតាំងរបស់អ្នកនិងកិច្ចព្រមព្រៀងអាជ្ញាបណ្ណ។

5. មានផែនការទីផ្សារជាយុទ្ធសាស្រ្ត។
       ផែនការអាជីវកម្មមួយដ៏អស្ចារ្យនឹងតែងតែរួមបញ្ចូលផែនការយុទ្ធសាស្រ្តនិងឈ្លានពានមួយ។នេះជាធម្មតារួមបញ្ចូលទាំងការទទួលបានគោលដៅទីផ្សារដូចជា;
  • ណែនាំផលិតផលថ្មី
  • ពន្យារឬយកមកវិញនូវទីផ្សារសម្រាប់ផលិតផលដែលមានស្រាប់
  • បញ្ចូលទឹកដីថ្មីសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន
  • បង្កើនការលក់នៅក្នុងផលិតផលពិសេសទីផ្សារឬតម្លៃទំនិញ។ តើអាជីវកម្មនេះនឹងមកពីណាត្រូវជាក់លាក់។
  • លក់ (ឬបាច់) ផលិតផលមួយជាមួយផលិតផលផ្សេង
  • បញ្ចូលទៅក្នុងកិច្ចសន្យារយៈពេលវែងជាមួយអតិថិជនដែលចង់បាន
  • បង្កើនតម្លៃដោយមិនចាំបាច់កាត់បន្ថយតួលេខនៃការលក់
  • កែសំរួលផលិតផល
  • មាន​យុទ្ធសាស្រ្ត
  • កែលម្អផលិតកម្ម / ការផ្តល់ផលិតផល

 សហគ្រិនម្នាក់បាននិយាយថាគោលដៅទីផ្សារនីមួយៗគួរតែមានគោលដៅជាច្រើន (គោលបំណងនៃគោលបំណង) និងយុទ្ធសាស្ត្រដើម្បីសម្រេចគោលដៅទាំងនោះ 
" នៅក្នុងផ្នែកគោលដៅនៃផែនការទីផ្សាររបស់អ្នកអ្នកផ្តោតលើ 'អ្វី' និង 'ហេតុផល' នៃភារកិច្ចទីផ្សារសម្រាប់ឆ្នាំខាងមុខ។ នៅក្នុងផ្នែកការអនុវត្តអ្នកផ្តោតលើតំបន់អនុវត្តជាក់ស្តែងបែកញើសនិងហៅថាអ្នកដែលនៅទីកន្លែងណាពេលណានិងរបៀបណា។ នេះគឺជាជីវិតនៅក្នុងទីលានទីផ្សារ។ "
ជាការពិតការសំរេចគោលដៅទីផ្សារនឹងមានការចំណាយ។ "ផែនការទីផ្សាររបស់អ្នកត្រូវការផ្នែកដែលអ្នករៀបចំថវិកាសម្រាប់សកម្មភាពនីមួយៗដែលបានគ្រោងទុក" ។ វានឹងមានប្រយោជន៍សម្រាប់អ្នកក្នុងការបង្កើតថវិកាដាច់ដោយឡែកសម្រាប់ម៉ោងខាងក្នុង (ម៉ោងបុគ្គលិក) និងចំណាយខាងក្រៅ (ការចំណាយក្រៅហោប៉ៅ) ។


7. ធ្វើឱ្យវាប្រែប្រួលតាមទស្សនិកជនរបស់អ្នក។
       សហគ្រិនម្នាក់បាននិយាយថា "អ្នកអានដែលមានសក្តានុពលនៃផែនការអាជីវកម្មគឺជាក្រុមមួយដែលផ្លាស់ប្តូរពីធនាគារនិងអ្នកវិនិយោគទុនទៅឱ្យនិយោជិត" ។ "ទោះបីជានេះជាក្រុមចម្រុះក៏ដោយវាគឺជាការកំណត់មួយ។ ហើយប្រភេទអ្នកអាននីមួយៗមានផលប្រយោជន៍ធម្មតា។ ប្រសិនបើអ្នកស្គាល់ចំណាប់អារម្មណ៍ទាំងនេះនៅខាងមុខអ្នកអាចប្រាកដថាយកវាទៅក្នុងគណនីនៅពេលរៀបចំផែនការសម្រាប់អ្នកគាំទ្រនោះ។ "
ឧទាហរណ៍ធនាគារនឹងចាប់អារម្មណ៍ទៅលើតារាងតុល្យការនិងរបាយការណ៍លំហូរសាច់ប្រាក់ខណៈពេលដែលអ្នកវិនិយោគទុនដែលមានហានិភ័យកំពុងសម្លឹងមើលគំនិតអាជីវកម្មមូលដ្ឋាននិងក្រុមអ្នកគ្រប់គ្រងរបស់អ្នក។ អ្នកចាត់ការក្រុមរបស់អ្នកទោះជាយ៉ាងណានឹងត្រូវបានប្រើប្រាស់ផែនការដើម្បី "រំឭកខ្លួនគេអំពីគោលបំណង" ។
ដោយសារបញ្ហានេះត្រូវប្រាកដថាផែនការរបស់អ្នកអាចត្រូវបានកែប្រែអាស្រ័យទៅលើអ្នកអានអានផែនការរបស់អ្នក។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយរក្សាការប្រែប្រួលទាំងនេះពីផែនការមួយទៅផែនការមួយទៀត។ នេះមានន័យថានៅពេលចែករំលែកការព្យាករហិរញ្ញវត្ថុរក្សាទិន្នន័យនោះដូចគ្នានៅទូទាំងក្តារ។


ពន្យល់ពីមូលហេតុដែលអ្នកយកចិត្តទុកដាក់។
       មិនថាអ្នកកំពុងចែករំលែកផែនការរបស់អ្នកជាមួយវិនិយោគិនអតិថិជនឬសមាជិកក្រុមទេផែនការរបស់អ្នកត្រូវតែបង្ហាញថាអ្នកពិតជាងប់ងល់និងប្តេជ្ញាចិត្តនិងយកចិត្តទុកដាក់អំពីអាជីវកម្មនិងផែនការរបស់អ្នក។ អ្នកអាចពិភាក្សាពីកំហុសដែលអ្នកបានដឹងបញ្ហាដែលអ្នកសង្ឃឹមថានឹងដោះស្រាយតម្លៃរបស់អ្នកនិងអ្វីដែលធ្វើឱ្យអ្នកឈរចេញពីការប្រកួត។
នៅពេលខ្ញុំចាប់ផ្តើមក្រុមហ៊ុន​ ទូទាតរបស់ខ្ញុំខ្ញុំបានកំណត់យកពិភពលោក។ ខ្ញុំចង់ផ្លាស់ប្តូររបៀបទូទាត់ប្រាក់និងធ្វើឱ្យវាកាន់តែងាយស្រួលសម្រាប់នរណាម្នាក់គ្រប់ទីកន្លែងនៅលើពិភពលោកដើម្បីបង់ថ្លៃដល់អ្នកណាម្នាក់ដែលមានតិចតួចទេ។ ខ្ញុំបានពន្យល់ពីមូលហេតុដែលខ្ញុំចង់កសាងរឿងនេះ។ ចំណង់ចំណូលចិត្តរបស់ខ្ញុំបង្ហាញតាមអ្វីដែលខ្ញុំធ្វើ។
ដោយពន្យល់ពីមូលហេតុដែលអ្នកខ្វល់អំពីអាជីវកម្មរបស់អ្នកបង្កើតទំនាក់ទំនងផ្លូវចិត្តជាមួយអ្នកដទៃដូច្នេះពួកគេនឹងគាំទ្រដល់អង្គការរបស់អ្នក។


Comments

  1. អក្ខរាវិរុទ្ធដ៏មានប្រសិទ្ធភាពពិតៗ ដើម្បីជួយនាំយកអតីតគូស្នេហ៍ និងរក្សាទុកអាពាហ៍ពិពាហ៍
    ជំរាបសួរអ្នកទាំងអស់គ្នា ខ្ញុំឈ្មោះ Rosalba រំភើបរីករាយខ្លាំងណាស់ អរគុណដល់ Dr.GURU ។ ប្តីរបស់ខ្ញុំបានចាកចេញពីខ្ញុំទៅស្រីម្នាក់ទៀតកាលពីប៉ុន្មានឆ្នាំមុន ហើយខ្ញុំមានការបំផ្លិចបំផ្លាញយ៉ាងខ្លាំង ព្រោះខ្ញុំមិនដែលធ្វើខុសចំពោះគាត់ទេ ខ្ញុំនៅសល់កូនពីរនាក់របស់ខ្ញុំ និងការងារដែលមានប្រាក់ខែតិចតួច។ ខ្ញុំស្ទើរតែបោះបង់ចោលរហូតដល់ខ្ញុំបានឃើញសក្ខីកម្មតាមអ៊ីនធឺណិតអំពី Dr.GURU ពីរបៀបដែលគាត់បានជួយមនុស្សជាច្រើន ដូច្នេះខ្ញុំបានទាក់ទងគាត់ដោយភ្ញាក់ផ្អើល 24 ម៉ោងបន្ទាប់ពីខ្ញុំបានធ្វើអ្វីដែលគ្រូពេទ្យសុំឱ្យខ្ញុំធ្វើ ប្តីរបស់ខ្ញុំបានត្រឡប់មកវិញនៅថ្ងៃបន្ទាប់ពីអក្ខរាវិរុទ្ធសុំទាន។ ខ្ញុំអត់ទោសឱ្យគាត់ ហើយសន្យាថានឹងមិនចាកចេញទេ។ ប្តីរបស់ខ្ញុំបានត្រឡប់មកវិញអស់រយៈពេល 6 ខែហើយ ហើយពួកយើងមិនដែលមានបញ្ហាអ្វីទេ ខ្ញុំរីករាយដែលខ្ញុំមិនបានសង្ស័យ Dr.GURU ។ ឥឡូវនេះខ្ញុំប្រាកដថាគាត់ក៏អាចដោះស្រាយបញ្ហាណាមួយជាមួយនឹងការធូរស្បើយឆាប់រហ័សផងដែរ។ អ្នកក៏អាចទាក់ទងគាត់សម្រាប់ជំនួយឥឡូវនេះ។
    អ៊ីមែល៖ saguruu087@gmail.com ឬ whatsapp +12098373537

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ការសរសេរសារណាការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស(ជំពូកទី ២)

ការសរសេរសារណាការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស( ជំពូកទី ២) ជំពូកទី ២ ការរំលឹកទ្រឹស្តី ២.១. លំនាំដើមនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ( Introduction Human Resource Management) ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាអាទិភាពនៅក្នុងដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍លើ​ធនធានមនុស្ស ​ជាទូទៅអង្គភាពទទួលបានជោគជ័យក្នុងការអភិវឌ្ឍន៏ការងារ របស់ខ្លួនអាស្រ័យ​ដោយមានធនធានមនុស្សគ្រប់គ្រាន់នៅក្នុងការងារអង្គភាព។ ២.១.១ . និយមន័យការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស( Definition of Human Resources Management)         ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សគេបានឲ្យនិយមន័យផ្សេងៗគ្នា៖ ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស គឺជាដំណើរការនៃការធ្វើផែនការ ការជ្រើសរើស ការវាយតម្លៃ និងការផ្តល់នូវសំណងដល់និយោជិតម្នាក់ៗដែលបានបម្រើការងារក្នុងអង្គភាព ស្ថាប័ន ​ ឬដើម្បី សម្រេចបាននូវគោលបំណងរបស់អង្គភាព ឬស្ថាប័នប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងភាពស័ក្តិសិទ្ធិ។ ហើយការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សសំដៅលើគោលនយោបាយរបស់អង្គ­ ភាព ការអនុវត្តន៍ ឥរិយាបទ អាកប្បកិរិយា ពីការអនុវត្តន៍ការងាររបស់បុគ្គលិកក្នុងអង្គភាព។ ( យោងតាម H. John Bernadin 2010, 5 th Edition, Human Resources Managerma...

ការសរសេរសារណាការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស(ជំពូកទី ១)

                 ការសរសេរសារណាការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស( ជំពូកទី១) ជំពូកទី១ សេចក្តីផ្តើម ១ . ១. លំនាំបញ្ហានៃការស្រាវជ្រាវ (Background Rational) ភាពរីកចម្រើនខាងសេដ្ឋកិច្ចទីផ្សារសេរីនាពេលបច្នុប្បន្នលើពិភពលោកមានសន្ទុះយ៉ាងលឿនហើយវាបានទំលុះព្រំដែនពាណិជ្ជកម្ម នៃបណ្តាលប្រទេសលើសកលលោក ដែលបានផ្តល់ឱកាស ដល់ក្រុមហ៊ុន និងអង្កការនានាចាប់បសដិសន្ធិឡើងតាមបណ្តាលប្រទេសជាច្រើន។ ក្រុមហ៊ុន និង អង្គការទាំងនោះបង្កើតឡើងដើម្បីប្រតិបត្តិការណ៍សកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម និងប្រឹងប្រែងអនុវត្តសកម្ម ­ ភាពនានា របស់ខ្លួនក្នុងគោលបំណងទទួលបានផលប្រយោជន៍សម្រេចគោលដៅឲ្យសមស្របទៅ បេសកម្ម និងទស្សនៈវិស័យរបស់ខ្លួន។ ម្យ៉ាងវិញទៀត ប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានរៀបចំនូវ គោលនយោបាយ ផែនការយុទ្ធសាស្រ្តចតុកោណឡើង ដើម្បីគ្រប់គ្រងប្រទេសឲ្យមានកំណើន សេដ្ឋកិច្ច ព្រមទាំងការអភិវឌ្ឍន៍ ដែលក្នុងនោះមានវិស័យចម្បងៗដូចជា ការលើកស្ទួយវិស័យ​កសិកម្ម ការបន្តស្តារហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបវ័ន្ត ការអភិវឌ្ឍន៍ផ្នែកឯកជន ការងារសុខាភិបាល ការ​កសាងសមត្ថ ­ ភាព និងការអភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្ស ការអភិវឌ្ឍន៍វិស័យទេសចរណ៍ និងកាត់បន្ថយ​ភាពក្រីក្...

ការសរសេរសារណាការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស(ជំពូកទី ៣)

ការសរសេរសារណាការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស( ជំពូកទី ៣) ជំពួកទី ៣ វិធីសាស្រ្តនៃការស្រាវជ្រាវ ៣.១. គ្រោងនៃការវិភាគ ៣.១.១. ការកំណត់អថេរ គម្រោងនៃការវិភាគផ្ដោតលើអថេរទាំងពីរគឺ អថេរឯករាជ្យ (Independent Variable) និង​អថេរ​មិនឯករាជ្យ (Dependent Variable) អថេរទាំងពីរមានទំនាក់ទំនងគ្នាយ៉ាងជិតស្និតមិនអាច​កាត់​ផ្ដាច់ពីគ្នាបានទេ។ -    អថេរមិនឯករាជ្យ ៖ ឬហៅថាអថេរអាស្រ័យ គឺជាអថេរគោលដែលទទួលរងឥទ្ធិពលពីគេ​ទាំងស្រុង។ លទ្ធផលរបស់វាប្រសើរ ឬមិនប្រសើរវាអាស្រ័យលើអថេរឯករាជ្យទាំងស្រុងដែលមាន​ឥទ្ធិពលដោយផ្ទាល់នៅគ្រប់សកម្មភាពដែលបានអនុវត្តន៍ ដូច្នេះវាពឹងផ្អែកទាំងស្រុងលើអថេរ​ឯក­រាជ្យ។ -    អថេរឯករាជ្យ ៖ ហៅថាអថេរមិនស្រ័យជាអថេរដែលជះឥទ្ធិពល ដោយផ្ទាល់លើអថេរ​មិនឯករាជ្យ។ អថេរនេះជាគន្លឹះដ៏មានសារៈសំខាន់ក្នុងការឲ្យគោលបំណងរបស់អង្គភាពទទូលបាន​ជោគជ័យ។ ក. អថេរមិនឯករាជ្យ សំដៅលើប្រធានបទស្ដីពីការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ដោយហេតុនេះជាប្រយោជន៍ដែលត្រូវ​បានកំណត់ថាអថេរមិនឯករាជ្យ ហើយត្រូវបានសិក្សានៅក្នុងគម្រោងនៃការវិភាគនេះ។ ប្រសិទ្ធភាព​នៃការត្រួតពិនិត្យ និងកែលម្អការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សត្រូវបានចាត់ទុកជាគន្លឹះយ៉ាងសំខាន...