ជំពួកទី ៣
វិធីសាស្រ្តនៃការស្រាវជ្រាវ
៣.១. គ្រោងនៃការវិភាគ
៣.១.១.
ការកំណត់អថេរ
គម្រោងនៃការវិភាគផ្ដោតលើអថេរទាំងពីរគឺ
អថេរឯករាជ្យ (Independent
Variable) និងអថេរមិនឯករាជ្យ (Dependent Variable) អថេរទាំងពីរមានទំនាក់ទំនងគ្នាយ៉ាងជិតស្និតមិនអាចកាត់ផ្ដាច់ពីគ្នាបានទេ។
- អថេរមិនឯករាជ្យ ៖ ឬហៅថាអថេរអាស្រ័យ គឺជាអថេរគោលដែលទទួលរងឥទ្ធិពលពីគេទាំងស្រុង។
លទ្ធផលរបស់វាប្រសើរ ឬមិនប្រសើរវាអាស្រ័យលើអថេរឯករាជ្យទាំងស្រុងដែលមានឥទ្ធិពលដោយផ្ទាល់នៅគ្រប់សកម្មភាពដែលបានអនុវត្តន៍
ដូច្នេះវាពឹងផ្អែកទាំងស្រុងលើអថេរឯករាជ្យ។
-
អថេរឯករាជ្យ ៖
ហៅថាអថេរមិនស្រ័យជាអថេរដែលជះឥទ្ធិពល ដោយផ្ទាល់លើអថេរមិនឯករាជ្យ។
អថេរនេះជាគន្លឹះដ៏មានសារៈសំខាន់ក្នុងការឲ្យគោលបំណងរបស់អង្គភាពទទូលបានជោគជ័យ។
ក.
អថេរមិនឯករាជ្យ
សំដៅលើប្រធានបទស្ដីពីការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ដោយហេតុនេះជាប្រយោជន៍ដែលត្រូវបានកំណត់ថាអថេរមិនឯករាជ្យ
ហើយត្រូវបានសិក្សានៅក្នុងគម្រោងនៃការវិភាគនេះ។ ប្រសិទ្ធភាពនៃការត្រួតពិនិត្យ និងកែលម្អការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សត្រូវបានចាត់ទុកជាគន្លឹះយ៉ាងសំខាន់ក្នុងដំណើរការប្រតិបត្តិការងាររបស់អង្គភាព។
គុណភាព
និងប្រសិទ្ធភាពនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សរបស់អង្គភាពនេះ ដែលអាចជំរុញ
ឈានដល់ចំណុចគោលដៅដូចជា ស្នើសុំមូលនិធិ កេរ្តិ៍ឈ្មោះអង្គភាពនៅក្នុងដំណើរការប្រតិបត្តិ
និងចាត់ចែងអនុវត្តន៍ទទួលបានលទ្ធផលការងារក្នុងវិស័យសង្គមដែលគួរឲ្យកត់សំគាល់
ដោយផ្អែក លើធនធានមនុស្ស ដែលជាចំណែកយ៉ាងសំខាន់ដល់អង្គភាព ហើយបើឈានទៅដល់ការមានទំនុកចិត្តពីម្ចាស់ជំនួយ
មូលនិធិ ប្រជាពលរដ្ឋទាំងឡាយ ដែលត្រូវការសេវាកម្មរបស់អង្គភាព ឬស្ថាប័នព្រមទាំងនិរន្តភាព។
ក្នុងនោះដែរប្រសិនបើការចាត់ចែង និងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សមិនបានយកចិត្តទុកដាក់ឲ្យបានល្អប្រសើរនោះទេវានឹងអាចជះឥទ្ធិពលដល់អង្គភាពទាំងមូល។
ដូច្នេះហើយអ្វីៗ
គឺពឹងផ្អែកទាំងស្រុងលើអថេរឯករាជ្យដែលកត្តាទាំងនេះនឹងជំរុញឲ្យមានការ
ត្រួតពិនិត្យកែលម្អនឹងពង្រឹងគុណភាពការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងនិរន្តរភាព។
ខ. អថេរឯករាជ្យ
- ការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិក ៖ គឺជាដំណាក់កាលដំបូង នៃការប្រតិបត្តិគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សក្នុងអង្គភាពតូចធំក្នុងការស្វែរកធនធានមនុស្ស
ដើម្បីបំពេញការងាររបស់អង្គភាពដែលអ្នកគ្រប់គ្រងតែងតែយកចិត្តទុកដាក់ធ្វើការផ្សព្វផ្សាយ
និងវិភាគឲ្យបានល្អិតល្អន់ទៅលើការងារតម្រូវការតួនាទីនឹងលក្ខណៈសម្បត្តិរបស់បេក្ខភាពការងារ
ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាឲ្យការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិកមានប្រសិទ្ធភាព
ហើយទទូលបានធនធានប្រកបដោយគុណភាពនាំឲ្យការប្រតិបត្តិមានដំណើរការបានល្អមានការទទូលខុសត្រូវខ្ពស់
និងការជឿរជាក់ព្រមទាំងទំនុកចិត្តរបស់បេក្ខជនការងារដែលកត្តាទាំងនេះជាលក្ខណៈផ្ទាល់នៃការប្រកាសជ្រើសរើសឲ្យបានសមស្របទៅនឹងទីផ្សារពលកម្មពលបច្ចុប្បន្នឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការរបស់អង្គភាព។
ការប្រកាសជ្រើសរើសវាអាស្រ័យយ៉ាងសំខាន់លើការវិភាគការងារ
ដែលក្នុងការវិភាគការងាររួមមានដូចជា ការពិពណ៌នាការងារ (មុខងារតួនាទី ភារកិច្ច
ការទទួលខុសត្រូវ សិទ្ធិអំណាច និងការបញ្ជាក់ពីសមត្ថភាពការងារ ចំណេះដឹង ជំនាញ
សមត្ថភាព ចរិកលក្ខណៈផ្សេងៗ និងបទពិសោធន៍)
ដែលជាកត្តាដ៏សំខាន់ចាំបាច់ក្នុងការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិកត្រូវតែអនុវត្តន៍ទៅតាមដំណាក់កាលនីមួយៗរៀបចំនិតិវិធី
ដើម្បីធានាទទួលបានបេក្ខជនការងារដែលមានសមត្ថភាពពិតប្រាកដក្នុងការបំពេញតម្រូវការអ្នកគ្រប់គ្រងបានសិក្សាយ៉ាងត្រឹមត្រូវជាមុនដោយផ្អែកលើផែនការធនធានមនុស្ស។
ផែនការត្រូវរៀបចំដោយអ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ដោយពិនិត្យលើវដ្តជីវិតរបស់អង្គភាព
ឬស្ថាប័នរបស់ខ្លួនរួមមានបួនដំណាក់កាល គឺចាប់ផ្ដើមការរីកចម្រើន មានស្ថេរភាព
និងការផ្លាស់ប្ដូរ។ វិធីសាស្ត្រធ្វើផែនការធនធានមនុស្សជាទូទៅត្រូវផ្អែកលើសមាសភាពសំខាន់ៗមួយចំនួនដើម្បីធ្វើការត្រួតពិនិត្យ
និងពិចារណាទៅលើផែនការទាំងនេះរួមមានផែនការសម្រាប់តម្រូវការអនាគតផែនការសម្រាប់តុល្យភាពអនាគត
ផែនការសម្រាប់ជ្រើសរើសបុគ្គលិក និងផែនការសម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិកជាមួយគ្នានេះដែរការប្រកាសជ្រើសរើសគឺ
(ការប្រកាសជ្រើសរើសខាងក្នុងអង្គភាព និងកាជ្រើសរើសក្រៅពីអង្គភាព)
រួមទាំងការកំណត់នូវប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ប្រកាសជ្រើសរើស
គោលដៅបេក្ខជនការងារដូចជា ការសែតជាតិ
និងការសែតអន្តរជាតិ ដែលបេក្ខជនការងារតែងតែមើលញឹកញាប់ជាងគេ និងតាមប្រព័ន្ធវេបសាយណាដែលគេបានប្រើប្រាស់
និងមានឥទ្ធិពលបំផុត ព្រោះការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មប្រកាសជ្រើសរើសចំគោលដៅអាចនាំមកនូវបុគ្គលិកដែលពោពេញទៅដោយ
សមត្ថភាព និងបង្កឲ្យអង្គភាព សម្រេចគោលដៅ។
- ការជ្រើសរើសបុគ្គលិក ៖ ជាដំណាក់កាលបន្ទាប់ពីការប្រកាសជ្រើសរើសនៅក្នុងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស។
នេះជាកត្តាសំខាន់ដែលតម្រូវឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សពិចារណាយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការសម្រាំងយកបេក្ខជនមកបម្រើរការងារក្នុងអង្គភាពប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់។
ការជ្រើសរើសបុគ្គលិកនេះ វាអាស្រ័យទៅលើកត្តាសំខាន់ៗមួយចំនួននៅក្នុងការប្រកាសជ្រើសរើសនិយោជិតដោយទៅតាមអង្គភាព
ឬក្រុមហ៊ុននីមួយៗ ដូចជាការបំពេញ និងពិនិត្យមើលបែបបទដាក់ពាក្យសុំធ្វើការសម្ភាសន៍ការងារ
ការពិនិត្យមើលសាវតារបស់បេក្ខជន ការពិនិត្យមើលសុខភាព ការសម្រេចជ្រើសរើសយក
និងការសាកល្បងការងារជាដើម។ វិធីសាស្ត្រនេះ គឺអ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សយកមកអនុវត្តន៍ក្នុងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ដើម្បីសម្រេចទៅតាមគោលរបស់អង្គភាព។
ការជ្រើសរើសបុគ្គលិកល្អវាក៏ជាផ្នែកមួយឲ្យការងារល្អដែរ ហើយការជ្រើសរើសបុគ្គលិកមកដែលមិនមានឆន្ទៈតាមតម្រូវការរបស់អង្គភាពវាក៏ជាការខាតបង់របស់អង្គភាពដែរ។
ដើម្បីឲ្យការជ្រើសរើសឲ្យមានប្រសិទ្ធភាព អង្គភាពបានប្រគល់តួនាទីនេះមកខាងផ្នែកមន្រ្តីសម្របសម្រួលធនធានមនុស្ស
និងរដ្ឋបាលជាអ្នកទទួលអនុវត្ត និងរិះរកនិតិវិធី និងការិយាល័យដែលពាក់ព័ន្ធ។
មុនពេលធ្វើសេចក្ដីសម្រេចចិត្តជ្រើសរើស
បេក្ខជនត្រូវបានគេរៀបចំតាមរយៈការធ្វើសម្ភាសន៍បន្ថែមទៀតជាមួយសមាជិកបុគ្គលិកធនធានមនុស្ស
គឺដើម្បីប្រមូលព័ត៌មានទាំងអស់ក្នុងអំឡុងពេលនៃការជ្រើសរើសហើយនឹងបញ្ជាក់នូវព័ត៌មានមិនពិតប្រាកដនោះ។
ការសម្ភាសន៍នេះកើតឡើងក្រោយពេលផ្នែកធនធានមនុស្សសម្រេចចិត្តជ្រើសរើសបេក្ខជន។
ជាទូទៅនៅពេលអ្នកគ្រប់គ្រងជ្រើសរើសមនុស្សដែលពេញចិត្តបំផុត
ហើយគេគិតថាពេញចិត្តនឹងការងារសម្ភាសន៍ចុងក្រោយមានការប្រគួតប្រជែងផ្នែកបុគ្គលិកលក្ខណៈយ៉ាងពិសេស។
ការជ្រើសរើសត្រូវបានបែងចែកទៅតាមកម្រិតគ្រប់គ្រងផ្សេងៗក្នុងស្ថាប័ននីមួយៗ
ដោយក្ដោបក្ដាប់នូវការបំពេញបែបបទដាក់ពាក្យសុំធ្វើការដឹកនាំធ្វើការសម្ភាសន៍ការងារ
ការធ្វើតេស្ដន៍ ការពិនិត្យមើលប្រវត្តិ និងការរៀបចំសម្រាប់ការពិនិត្យមើលលើសុខភាពជាដើម។
ដូចនេះការសម្ភាសន៍ចុងក្រោយ និងការសម្រេចចិត្តជ្រើសរើសជាទូទៅភារៈកិច្ចនេះត្រូវបានអ្នកគ្រប់គ្រង
និងអ្នកគ្រប់គ្រងផ្នែក ធនធានមនុស្សក្ដោបក្ដាប់គ្រប់ជំហានទាំងអស់នៃការអនុវត្ត
រហូតដល់ការសម្រេចចិត្តជ្រើសរើសចុងក្រោយនៃការជ្រើសរើសបុគ្គលិក។
- ការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិក ៖ ជាដំណាក់កាលមួយបន្ទាប់ពីការប្រកាស ជ្រើសរើស
និងការជ្រើសរើស។ ការបណ្ដុះបណ្ដាល មានសារៈសំខាន់បំផុត និងធ្វើឲ្យអង្គភាព
អាជីវកម្មទំនើបៗទទួលបាននូវជោគជ័យក្នុងការប្រកបអាជីវកម្ម។ ការផ្លាស់ប្ដូរបច្ចេកវិទ្យាយ៉ាងឆាប់
រហ័សវាបានទាមទារឲ្យបុគ្គលិកចាំបាច់ត្រូវតែមាន ចំណេះដឹង ជំនាញ និងសមត្ថភាពដើម្បី
ដោះស្រាយនូវដំណើរការងារថ្មីៗបច្ចេកទេសក្នុងផលិតកម្ម។
ការរីកលូតលាស់របស់អង្គភាពអាជីវកម្ម ទាំងឡាយពីទ្រង់ទ្រាយតូចរហូតដល់ទ្រង់ទ្រាយធំ ហើយប្រតិបត្តិការងារមានលក្ខណៈស្មុគស្មាញ
ដោយរចនាសម្ព័ន្ធចាត់តាំងរបស់វាកំពុងតែផ្លាស់ប្ដូរជាបន្តបន្ទាប់ទៅតាមទ្រង់ទ្រារបស់អាជីវកម្ម
និងធ្វើឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រង
ឬបុគ្គលិកចាំបាច់ត្រូវតែអភិវឌ្ឍន៍នូវចំណេះដឹងជំនាញរបស់ពួកគេដើម្បីបង្កើត សមត្ថភាព
និងលទ្ធភាពរបស់ខ្លួនសម្រាប់បំពេញនូវភារៈកិច្ចចាំបាច់ថ្មីៗថែមទៀត។ ការបណ្ដុះបណ្ដាលជាដំណើរការបន្តបន្ទាប់ដែលចាប់ផ្ដើមជាមួយ
និងការតម្រងទិសដៅ
ហើយបន្តតាមការកាន់មុខតំណែងរបស់បុគ្គលិកនីមួយៗនៅក្នុងអង្គភាពអាជីវកម្ម
សារៈសំខាន់របស់វាត្រូវបានឆ្លុះបញ្ចាំងនៅក្នុងអង្គភាពអាជីវកម្មជាច្រើន
ដែលមានជំនាញសម្រាប់កម្មវិធីបណ្ដុះបណ្ដាល។ ការតម្រង់ទិសដៅការងារមានឥទ្ធិពលយ៉ាងសំខាន់ទៅលើការអនុវត្តន៍
លើសពីនេះទៅទៀតការតម្រង់ទិសដៅដល់បុគ្គលិកជាធាតុដ៏សំខាន់សម្រាប់ការបណ្ដុះបណ្ដាល
ដើម្បីបង្កលក្ខណៈជោគជ័យជាច្រើនសម្រាបអង្គភាពអាជីវកម្ម។ ការបណ្ដុះបណ្ដាល
និងការអភិវឌ្ឍន៍ត្រូវចំណាយប្រាក់កាសជាច្រើនសម្រាប់ការបណ្ដុះបណ្ដាលផ្សេងៗ
ដោយការចាប់ផ្ដើមពីការតម្រង់ទិសដៅដល់បុគ្គលិករហូតដល់ការអភិវឌ្ឍន៍ផ្នែកគ្រប់គ្រងទាំងវិធីសាស្រ្តបណ្ដុះបណ្ដាលជាច្រើនថែមទៀត។
ធនធានមនុស្សត្រូវបានគេធ្វើផែនការការប្រឹងប្រែងដោយការគ្រប់គ្រងជាបន្តដែលធ្វើឲ្យ
មានការរីកចម្រើនដល់កម្រិតជំនាញនៃបុគ្គលិក និងការអនុវត្តន៍នៅក្នុងអង្គភាពចាត់តាំងតាមរយៈពេលកាបណ្ដុះបណ្ដាលអប់រំ
និងការអភិវឌ្ឍន៍ទ្រង់ទ្រាយទូលំទូលាយនៃមុខងារការអភិវឌ្ឍន៍។
ការបណ្ដុះបណ្ដាលជាការរួមបញ្ចូលនូវសកម្មភាពទាំងឡាយណាដែលបម្រើឲ្យមានការរីកចម្រើននៃការប្រតិបត្តិរបស់បុគ្គលិកលើការងារដែលកំពុងអនុវត្តន៍
ឬទាក់ទងទៅនឹងការងារនោះ។ ការអប់រំ មានការរៀនសូត្រវិជ្ជា ជំនាញថ្មី ចំណេះដឹង
និងអាកប្បកិរិយាដែលអាចឲ្យបុគ្គលិកទទួលយក ការងារថ្មីមួយដែលពាក់ព័ន្ធ
និងការងារខុសគ្នានៅពេលអនាគតមួយចំនួន។ ការអភិវឌ្ឍន៍ទាក់ទងទៅនឹងការរៀន
និងការកើនឡើងទាំងបុគ្គលិកនឹងអង្គភាពចាត់តាំងប៉ុន្តែវាមិនរឹតត្បិតទៅ
លើការងារបច្ចុប្បន្ន និងអនាគតទេ។
វាបានត្រៀមបុគ្គលិករួចរាល់ឲ្យទាន់ពេលនៃការប្រែប្រួល
និងការរីកចម្រើនរបស់អង្គភាពចាត់តាំង។ ការអភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្ស បាននឹងកំពុងមានសារៈសំខាន់នៃការរីកចម្រើនដ៏រហ័សនៃបច្ចេកវិទ្យា។
បច្ចេកវិទ្យាខ្ពស់ (HighTech) បានធ្វើឲ្យសេចក្ដីត្រូវការអភិវឌ្ឍន៍ ស្របពេលជាមួយគ្នានៅពេលដែលការងារកើនឡើងមានលក្ខណៈស្មុគស្មាញ
និងបុគ្គលិកត្រូវការសម្រាប់ធ្វើឲ្យរីកចម្រើននៃការទំនាក់ទំនងមនុស្ស។
ការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្សជាផ្នែកមួយដ៏មានសារៈសំខាន់នៃមុខងារនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
មិនមែនតែការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍មិនតែប៉ុណ្ណោះទេថែមទាំងការផ្ដោតសំខាន់ទៅលើការរៀបចំផែនការការងារដល់បុគ្គលិក
និងការអភិវឌ្ឍន៍សកម្មភាពអង្គភាពព្រមទាំងការវាយតម្លៃលើការងារជាក់ស្ដែង
និងសកម្មភាពផ្សែងៗទៀតដែលចាំបាច់ធ្វើការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍។
លើសពីនេះទៅទៀត ការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍មានសារៈសំខាន់សម្រាប់ការរៀបចំដើម្បីបង្កើនសមត្ថភាពបុគ្គលិក
និងការងារជាក់ស្ដែងរបស់អង្គភាពអាជីវកម្ម។ អ្នកគ្រប់គ្រងគ្រប់រូប
ត្រូវប្រើប្រាស់លក្ខណៈបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍ក្នុងការផ្លាស់ប្ដូរគ្នា។
ការបណ្ដុះបណ្ដាលត្រូវបានផ្ដល់ចំពោះបុគ្គលិកនូវចំណេះដឹង និងបច្ចេកទេសដែលពួកគេត្រូវប្រើប្រាស់សម្រាប់អនុវត្តន៍ការងារឲ្យមានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់។
ទន្ទឹមនឹងនេះការបណ្ដុះបណ្ដាល
និងការអភិវឌ្ឍន៍បានផ្ដល់ផងដែរពីរបៀបប្រតិបត្តិការការងារដល់បុគ្គលិក
និងអ្នកគ្រប់គ្រងផងដែរ។ សកម្មភាពបណ្ដុះបណ្ដាល
និងអភិវឌ្ឍន៍ជាសក្ដានុពលក្នុងការតម្រង់ទិសដៅដល់បុគ្គលិកជាមួយនឹងយុទ្ធសាស្រ្តសាជីវកម្មរបស់អាជីវកម្ម
និងជាកត្តាសំខាន់ដែលមិនអាចខ្វះបានក្នុងការគ្រប់គ្រង
ធនធានមនុស្សនៅក្នុងអង្គភាពផងដែរ។
- ការវាយតម្លៃសកម្មភាពការងាររបស់បុគ្គលិក៖
នៅក្នុងការគ្រប់គ្រងវិធីសាស្រ្តអនុវត្តន៍នូវការវាយតម្លៃ។
បន្ទាប់ពីបុគ្គលិកត្រូវបានជ្រើសរើសសម្រាប់ការងារណាមួយត្រូវបានគេបណ្ដុះបណ្ដាល
ដើម្បីធ្វើការងារនោះនៅក្នុងរយៈពេលជាក់លាក់ព្រមជាមួយនូវការ
ត្រួតពិនិត្យលើការងារជាក់ស្ដែង ផងដែរ។ ការវាយតម្លៃលើលទ្ធផលការងារជាក់ស្ដែង
គឺជាការវាយតម្លៃលើសកម្មភាពរបស់បុគ្គលិកដោយធ្វើការប្រៀបធៀបជាមួយនឹងបទដ្ឋានការងារ និងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយបុគ្គលិក។
តាមការស្រាវជ្រាវបានបង្ហាញថា
ការវាយតម្លៃនេះត្រូវបានប្រើប្រាស់យ៉ាងទូលំទូលាយសម្រាប់គ្រប់គ្រងប្រាក់ខែ
ឬប្រាក់ឈ្នួលហើយនឹងធ្វើការកំណត់សម្គាល់នូវភាពខ្លាំង និងភាពខ្សោយរបស់បុគ្គលិក។
ជាទូទៅ ការវាយតម្លៃនេះមានតួនាទីពីរនៅក្នុងអង្គភាពអាជីវកម្ម
ដែលត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជា សក្ដានុពលនៃការវិវាទ។ តួនាទី១
គឺសម្រាប់ការវាស់វែងលទ្ធផលការងារជាក់ស្ដែងក្នុងគោលបំណងនៃការផ្ដល់រង្វាន់
ឬម្យ៉ាងវិញទៀតធ្វើឲ្យមានភាពខុសគ្នាក្នុងចំណោមបុគ្គលិកទាំងអស់។ ការតម្លើងឋានៈ
ឬការបញ្ឈប់ពីការងារបណ្ដោះអាសន្នអាចផ្អែកលើការវាយតម្លៃនេះដែរ។ តួនាទីពីរគឺការអភិវឌ្ឍន៍នូវសក្ដានុពលរបស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗនៅក្នុងករណីនេះ
អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវមានតួនាទីជាអ្នកផ្ដល់ដំបូន្មានពិសេសជាអ្នកកាត់ក្ដីនៅក្នុងបរិយាកាសផ្សេងៗគ្នា។
ការវាយតម្លៃជាមូលដ្ឋាននៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សដ៏មានប្រសិទ្ធភាពបំផុត។ វាផ្ដល់នូវព័ត៌មានដែលត្រូវការចាំបាច់សម្រាប់ការធ្វើយុទ្ធសាស្រ្ត
ដោយធ្វើការប៉ាន់ប្រមាណដ៏សមស្របរវាងប្រព័ន្ធធនធានមនុស្ស
និងតម្រូវការដោយធ្វើការផ្លាស់ប្ដូរយុទ្ធសាស្រ្តដោយផ្ទាល់។ ការវាយតម្លៃបុគ្គលិកដោយអ្នកត្រួតពិនិត្យផ្អែកលើការសន្មត់ថា
អ្នកគ្រប់គ្រង គឺជាអ្នកដែលមានសមត្ថភាពខ្ពស់ក្នុងការវាយតម្លៃនូវលទ្ធផលការងារជាក់លាក់
របស់បុគ្គលិកបានយ៉ាងច្បាស់លាស់សត្យានុម័ត និងសមស្របបំផុត។
ជាមួយនិងប្រព័ន្ធវាយតម្លៃនីមួយៗការវិនិច្ឆ័យរបស់អ្នកគ្រប់គ្រង
ត្រូវតែមានលក្ខណៈល្អសត្យានុម័ត
និងផ្អែកលើលទ្ធផលសកម្មភាពការងារជាក់ស្ដែងរបស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ។
ការវាយតម្លៃលើអ្នកគ្រប់គ្រងជាទូទៅត្រូវបានត្រួតពិនិត្យមើលឡើងវិញ
ដោយអ្នកគ្រប់គ្រងកម្រិតខ្ពស់ដើម្បីបញ្ជាក់ថា
អ្នកគ្រប់គ្រងបានអនុវត្តន៍ការងារវាយតម្លៃលើការងារបានត្រឹមត្រូវពិតប្រាកដមែន ហើយប្រសិនបើការវាយតម្លៃ
និងការវិភាគលើគុណប្រយោជន៍មិនត្រូវបានគេញែកចេញពីគ្នានោះទេការកើនឡើងលើប្រាក់ខែ និងប្រាក់ឈ្នួលក៏ត្រូវបានគេរៀបចំឡើងឲ្យបានសមស្របដែរ។
- ការទូទាត់សំណង និងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗរបស់បុគ្គលិក៖ ការទូទាត់សំណងដល់បុគ្គលិកគឺជាវិស័យទទួលខុសត្រូវមួយដ៏សំខាន់នៅក្នុងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស។
អ្នកគ្រប់គ្រងធនធាន- មនុស្សទទួលខុសត្រូវនូវការងារនៃការគ្រោងឡើងនូវកម្មវិធីដើម្បីទាក់ទាញ
និងថែរក្សាទុកនូវបុគ្គលិកដែលមានសមត្ថភាព។
នៅក្នុងការអនុវត្តន៍នេះអ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវវាយតម្លៃការងារនីមួយៗ
ហើយគំលាតនៃការទូទាត់សំណងដែលសមស្របធៀបទៅនឹងការងារទាំងឡាយក្នុងអង្គភាពមួយ។ ក្រុមហ៊ុនភាគច្រើនជាទូទៅផ្ដល់នូវទម្រងជាច្រើននៃការទូទាត់សំណងផ្អែកលើការងារ
និងការប៉ះពាល់នៃឥទ្ធិពលខាងក្រៅ។
ប្រព័ន្ធសំណងដែលគិតបានត្រឹមត្រូវផ្ដល់ដល់បុគ្គលិកនូវរង្វាន់ដែលមានសមធម៌
និងគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ចូលរួមដើម្បីឲ្យសម្រេចបាននូវកម្មវត្ថុនៃអង្គភាព។
រង្វាន់អាចជាសរុបគ្នារវាងប្រាក់ (Pay) ប្រយោជន៍ (Benefits) រង្វាន់មិនមែន
ហិរញ្ញវត្ថុ ដែលបុគ្គលម្នាក់ៗទទួលបានចំពោះការអនុវត្តន៍ការងាររបស់ពួកគេ។
ការទូទាត់សំណងត្រូវបានគេប្រើវិធីសាស្រ្តជាច្រើនដើម្បីផ្ដល់បុគ្គលិកក្រៅពីប្រាក់បៀវត្សរ៍
គឺមានប្រាក់បន្ថែម និងការធានារ៉ាប់រងផងដែរ និងប្រាក់បន្ថែមផ្សេងៗទៀតទៅតាមគោលនយោបាយរបស់អង្គភាពនីមួយៗ។
ទាំងនេះជាវិធីសាស្រ្តរបស់ អ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ដើម្បីទាក់ទាញបុគ្គលិកដែលពោរពេញទៅដោយសមត្ថភាព និងបទពិសោធន៍ក្នុងការចូលបម្រើការងារនៅក្នុងអង្គភាពរបស់ខ្លួន។
ការទូទាត់ជាដំណើរការមួយនៃការបង្កើតឲ្យមានយុត្តិធម៌ និងសតុល្យភាពក្នុងការចំណាយលើបុគ្គលិកដើម្បីបំពេញសកម្មភាពផ្សេងៗរបស់អង្គភាព។
កម្រិតផ្សេងៗក្នុងការរៀបចំផែនការចំណាយលើតម្លៃការងាររបស់អង្គភាពដោយសារឥទ្ធិពលទៅលើ
សីលធម៌ និងសមត្ថភាពលើការទាក់ទាញបុគ្គលិកពោពេញដោយបទពិសោធន៍។
រាល់អង្គភាពអាជីវកម្មត្រូវចង់ចាំថាពួកគេមានការទទួលខុសត្រូវលើបុគ្គលិករបស់ពួកគេក្នុងការផ្ដល់ក្នុងការអនុវត្តន៍ការងារគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សមួយដែលមានលក្ខណៈស្ថិតស្ថេរ។
ជាមួយ និងប្រព័ន្ធប្រាក់បៀរវត្សរ៍ដ៏ល្អមួយទាំងបុគ្គលិកទាំងថ្នាក់គ្រប់គ្រងត្រូវបានគេទូទាត់ឲ្យដោយផ្អែលើលក្ខណៈសំខាន់ការងារដែលពួកគេធ្វើនិងទំនាក់ទំនងទៅវិញទៅមក។
បុគ្គលិកទាំង អស់មានសេចក្ដីសង្ឃឹមច្បាស់លាស់អំពីប្រាក់ចំណូល
បើសកម្មភាពការងាររបស់គេមានលក្ខណៈគួរឲ្យពេញចិត្ត
ហើយអ្នកគ្រប់គ្រងមិនចាំបាច់ធ្វើការប៉ាន់ស្មានប្រាក់បៀវត្សគណនាការតម្លើង
ប្រាក់បៀវត្សរ៍សម្រាប់ការតំឡើងឋានៈនោះទេ។
៣.១.២.ទំនាក់ទំនងរវាងអថេរទាំងពីរ
និងការកំណត់សម្មិតិកម្ម
ក.
ទំនាក់ទំនងរវាងអថេរឯករាជ្យ និងអថេរមិនឯករាជ្យ
+ ទំនាក់ទំនងរវាងការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិក
និងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
- ការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិក៖
គឺជាដំណើរការនៃការស្វែងរក និងការទាក់បេក្ខជនការងារដែលមានចំណេះដឹងជំនាញ
និងសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ ដើម្បីសម្រេចបានគោលដៅរបស់អង្គភាព។
ហើយត្រូវបានគេពិចារណាយ៉ាងល្អិតល្អន់ ដើម្បីស្វែងរកបេក្ខជន
ដែលមានលក្ខណៈសម្បត្តិគ្រប់គ្រាន់ព្រោះថាគេមិនអាចធ្វេសប្រហែស
ដោយបេក្ខជនណាគ្មានគុណភាពការងារ។ ផ្នែកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ជាតំណាងឲ្យអង្គភាពធ្វើយ៉ាងណាការទាក់ទងស្វែងរកអ្នកមានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់
ដើម្បីអនុវត្តន៍កិច្ចការងារឲ្យដំណើរការរលូតទៅបានអាស្រ័យលើធនធានមនុស្ស។
ហើយការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិកបម្រើការងារមិនបានរៀបចំផែនការត្រឹមត្រូវវាអាចជះឥទ្ធិពលលើកត្តាជាច្រើន
ដោយបេក្ខជនមានសក្ដានុពលមានសមត្ថភាពមិនមានឱកាសចូលរួម
ហើយទទួលបានបេក្ខជនការងារធ្វើតិចពិបាកក្នុងការវិភាគ និងវាស់វែងក្នុងការជ្រើសរើស។
កន្លែងការងារដែលទំនេរ ឬមានតម្រូវការមិនអាចបំពេញទាន់ពេលវេលា ហើយការប្រកាសជ្រើសរើស
និងការជ្រើសរើសកាន់តែធ្វើឲ្យបេក្ខជនជឿជាក់នោះមានឱកាស។ ម៉្យាងទៀតធ្វើឲ្យកេរ្តិ៍ឈ្មោះរបស់
អង្គភាពកាន់តែថយនូវភាពល្បីល្បាញទទួលបានការជឿជាក់តិច។ មួយវិញទៀតការប្រកាសជ្រើសរើសហើយការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិក
ត្រូវប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសំខាន់មួយចំនួនដូចជាការផ្សព្វផ្សាយប្រកាសតាមគ្រឹះស្ថានឧត្តមសិក្សានានា
ការសែតជាតិ និងអន្តរជាតិណាដែលបេក្ខជនការងារតែងតែមើលញឹកញាប់ជាងគេ
និងប្រព័ន្ធគេហទំព័រណាដែលគេពេញនិយមប្រើប្រាស់។ ដូច្នេះយើងអាចសន្និដ្ឋានបានថា
បើការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិកមានប្រសិទ្ធិភាពនោះនឹងធ្វើឲ្យការគ្រប់គ្រងទទួលបាននូវប្រសិទ្ធភាព។
+ ទំនាក់ទំនងរវាងជ្រើសរើសបុគ្គលិក
និងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
- ការជ្រើសរើសបុគ្គលិក ៖ គឺអាស្រ័យលើធនធានមនុស្សបានល្អប្រសើរការជ្រើសរើសប្រកបដោយភាពសមតុល្យការវិភាគកាrងារឲ្យបានល្អិតល្អន់សម្រាប់មុខតំណែង ដែលត្រូវការជ្រើសរើស។
ការប្រកាសជ្រើសរើសវាអាស្រ័យយ៉ាងសំខាន់លើការវិភាគការងារ ដែលក្នុងការវិភាគការងាររួមមានដូចជាការពិពណ៌នាការងារ (មុខងារតួនាទីភារកិច្ចកាទទួលខុសត្រូវសិទ្ធិអំណាច និងកាបញ្ជាក់ពីសមត្ថភាពការងារ ចំណេះដឹង ជំនាញ សមត្ថភាព ចរិកលក្ខណៈផ្សេងៗ
និងបទពិសោធន៍ ដែលជាកត្តាដ៏សំខាន់ចាំបាច់ក្នុងការប្រកាសជ្រើសរើស ត្រូវតែអនុវត្តន៍ទៅតាមដំណាក់កាលនីមួយៗរៀបចំនិតិវិធី ដើម្បីធានាទទួលបានបេក្ខជនការងារដែលមានសមត្ថភាពពិតប្រាកដក្នុងការបំពេញតម្រូវការអ្នកគ្រប់គ្រងបានសិក្សាបានយ៉ាងត្រឹមត្រូវជាមុន ដោយផ្អែកលើផែនការធនធានមនុស្ស។
វិធីសាស្រ្តធ្វើផែនការធនធានមនុស្ស ជាទូទៅត្រូវផ្អែកលើសមាសភាពសំខាន់ៗមួយចំនួនដើម្បីធ្វើការត្រួតពិនិត្យ និងពិចារណាដែលផែនការទាំងនេះរួមមាន ផែនការសម្រាប់តម្រូវការអនាគត ផែនការសម្រាប់តុល្យភាពអនាគត ផែនការសម្រាប់ជ្រើសរើសបុគ្គលិក
និងផែនការ សម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិក។ ជាពិសេសអាស្រ័យលើអ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ដែលមាន
ការវិនិច្ឆ័យច្បាស់លាស់ក្នុងការជ្រើសរើសបុគ្គលិកផងដែរ។ ដូច្នេះយើងអាចសន្និដ្ឋានបានថា ការការជ្រើសរើសបុគ្គលិកមានប្រសិទ្ធភាពនោះធ្វើឲ្យការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សទទួលបាននូវប្រសិទ្ធភាព។
+ ទំនាក់ទំនងរវាងការបណ្ដុះបណ្ដាល
និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិក និងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
- ការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិក ៖ គឺជាវិធីសាស្រ្តដែលត្រូវផ្ដល់ឲ្យបុគ្គលិកថ្មី
និងកម្មរបុគ្គលិកចាស់នូវបច្ចេកទេសថ្មីៗ ដែលពួកគេត្រូវការចាំបាច់ក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ការងារថ្មីរបស់ខ្លួន។
ការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិកអាចជួយដល់បុគ្គលិកក្រុមហ៊ុននិងអង្គភាពទាំងមូលឲ្យមានប្រសិទ្ធភាពការងារថែមទៀត។
បើសិនមិនបានធ្វើការបណ្ដុះបណ្ដាល និងតម្រង់ទិសឲ្យបានត្រឹមត្រូវនោះទេវា
និងធ្វើអោយអង្គភាពមានវិបត្តិយ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរ។ ការបណ្ដុះបណ្ដាលមិនបានត្រឹមត្រូវដូចជា
ការបណ្ដុះបណ្ដាលខុសមុខជំនាញ ប្រើរយៈពេលមិនបានសមស្រប បច្ចេកទេសមិនទាន់សម័យជាដើម។
កត្តាទាំងនេះ វាធ្វើឲ្យរាំងស្ទះដល់ដំណើរការអនុវត្តន៍ការងារ
និងផលិតភាពរបស់ពួកគេផងដែរ។ កត្តាបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិកក៏ជារបៀបវីរៈមួយដែលបានផ្ដួចផ្ដើមឡើងដោយអង្គភាព
ដើម្បីឲ្យបុគ្គលិកទាំងអស់រក្សាកម្រិតប្រសិទ្ធភាព នៃប្រតិបត្តិការងារ។
បុគ្គលិកទាំងអស់ត្រូវទទួលបាននូវការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍ចំណេះ ដឹង
និងជំនាញបន្ថែមទៀតឲ្យសមស្របទៅនឹងការងារថ្មី បច្ចេកទេសថ្មី ដើម្បីឲ្យសមត្ថភាពរបស់ពួកគេមានការរីកចម្រើន
ជាពិសេសមានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការសម្រេចគោលដៅការងារ និងគោលដៅអង្គភាព។
ទាំងការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិកពិតជាមិនអាចខ្វះមួយណាបានឡើយក្នុងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ពីព្រោះមានការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍ ចំណេះដឹង ជំនាញ
និងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗដល់បុគ្គលិក
ទើបការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សទទួលបានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់
និងឈានបានសម្រេចទៅតាមគោលដៅអង្គភាព។ អង្គភាពបានផ្ដោតការ
យកចិត្តទុកដាក់យ៉ាងខ្លាំងក្នុងការបណ្ដុះបណ្ដាលបុគ្គលិកថ្មី
និងបុគ្គលិកចាស់កំពុងធ្វើការងារបច្ចុប្បន្ន។ គោលបំណងនៃការបណ្ដុះបណ្ដាលនេះ
គឺដើម្បីផ្ដល់ឲ្យបុគ្គលិកថ្មីទទួលនូវ ចំណេះដឹង ជំនាញ ការអនុវត្តន៍គោលការណ៍ និងរបៀបវីរៈផ្សេងៗទៀតដែលទាក់ទងទៅនឹងការងារស្របទៅតាមតួនាទីរួមទាំងការអប់រំបន្ដែមនូវសីលធម៌
ចរិយាធម៌ ដើម្បីអនុវត្តន៍ការងារប្រកបដោយគុណភាព។
ហេតុដូច្នេះហើយយើងអាចសន្និដ្ឋានបានថា ការបណ្ដុះបណ្ដាល
និងអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិកពិតជាជះឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងដល់អង្គភាពក្នុងការធ្វើដំណើរការគ្រប់គ្រងបុគ្គលិករបស់ខ្លួនឲ្យទទួលបាននូវប្រសិទ្ធភាព។
+ ទំនាក់ទំនងរវាងការវាយតម្លៃសកម្មភាពការងាររបស់បុគ្គលិក
និងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
- ការវាយតម្លៃសកម្មភាពការងារបុគ្គលិក ៖ គឺជាការគ្រប់គ្រងបុគ្គលិកទទួលបានជោគជ័យ
ឬមិនជោគជ័យដល់កម្រិតណានេះ គឺអាស្រ័យលើការត្រួតពិនិត្យតាមបទដ្ឋាន
និងការវាយតម្លៃឲ្យបានត្រឹមត្រូវបំផុត។ ដោយឡែកទ្រឹស្ដីសហភាពការងារកម្ពុជា
បានរៀបចំវាយតម្លៃឲ្យលទ្ធផលការងារជាក់ស្ដែងរបស់បុគ្គលិកដោយធ្វើការប្រៀបធៀបជាមួយនឹងបទដ្ឋានខ្នាតគំរូការងារព្រមទាំងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រង
ដើម្បីប្រមូលទិន្នន័យ និងការវិភាគទៅលើទិន្នន័យទាំងអស់នោះឲ្យបានច្បាស់លាស់
ដើម្បីស្វែងរកឃើញចំនុចខ្លាំង និងចំនុចខ្សោយរបស់
ពួកគេក្នុងការអនុវត្តន៍ការងារកន្លងមក។ តាមការសិក្សាស្រាវជ្រាវមួយបានបង្ហាញថាអ្នកគ្រប់គ្រង
និងបុគ្គលិកវាយតម្លៃលើប្រព័ន្ធវាយតម្លៃលទ្ធផលការងារជាក់ស្ដែងផ្អែកលើមូលដ្ឋានខុសគ្នា។
អ្នកគ្រប់គ្រងមាននិន្នាការវាយតម្លៃលើប្រព័ន្ធវាយតម្លៃតាមរបៀបយ៉ាងណា
ដែលអាចជួយឲ្យពួកគេប្រាប់លទ្ធផល
សកម្មភាពការងារជាក់ស្ដែងរបស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗដល់អ្នកដទៃទៀតបាន។ បុគ្គលិកវាយតម្លៃនូវភាពត្រឹមត្រូវនៃលទ្ធផលរបស់និយោជិតដល់អ្នកដ៏ទៃទៀត។
អ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សធ្វើការវាយតម្លៃលើសកម្មភាពរបស់បុគ្គលិកដែលមានភាពត្រឹមត្រូវនោះដោយពឹងផ្អែកលើកត្តាមួយចំនួនដូចជា
ការកែតម្រូវលើប្រាក់ខែ ឬប្រាក់ឈ្នួលត្រូវទាក់ទងជាមួយនឹងការវាយតម្លៃរាល់បទដ្ឋានត្រូវអនុវត្តន៍ឲ្យបានត្រឹមត្រូវ
រាល់ការវាយតម្លៃ ត្រូវពឹងផ្អែកលើលទ្ធផលសកម្មភាពការងារជាក់ស្ដែង
និងការប្រាស្រ័យទាក់ទង និងមធ្យោបាយពីរត្រូវអនុញ្ញាតិក្នុងកំឡុងពេល សម្ភាសន៍។
បញ្ហាទាំងនេះជាកត្តាដ៏ស្រួចស្រើបសម្រាប់ការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សនៅក្នុងអង្គភាពមួយ
ដើម្បីស្វែងរកពីសមត្ថភាពរបស់បុគ្គលិកតាមរយៈ ការវាយតម្លៃ
ការអនុវត្តន៍ជាក់លាក់របស់បុគ្គលិកថាតើបុគ្គលិកមានសមត្ថភាពជំនាញ
និងបទពិសោធន៍ការងារកម្រិតណាក្នុងការអនុវត្តន៍ការងារ។
+ ទំនាក់ទំនងរវាងការទូទាត់សំណង
និងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗរបស់បុគ្គលិក និងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស
ការទូទាត់សំណង
និងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗរបស់បុគ្គលិក ៖ គឺជាការសងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ
ដែលអង្គភាពបានផ្ដល់ដល់បុគ្គលិករបស់ខ្លួនទាំងអស់ ក្នុងការទូទាត់នូវការខិតខំប្រឹងប្រែងបំពេញការងារ
និងជួយដល់អង្គភាពលើគ្រប់ភារៈកិច្ច និងការងារដែលអង្គភាពតម្រូវឲ្យពួកគេធ្វើ។
ការទូទាត់សំណង និងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗដល់បុគ្គលិកវាមានឥទ្ធិពល
និងមានសារៈសំខាន់ក្នុងការ គ្រប់គ្រងបុគ្គលិក
ក៏ដូចជាដំណើរការនៃការអនុវត្តន៍ការងារទាំងឡាយ។ បើការទូទាត់សំណងមាន
ភាពសមស្របទៅនឹងតម្រូវការសមត្ថភាពផលិតភាព និងប៉ុនប្រសព្វរបស់បុគ្គលិកនោះនឹងធ្វើឲ្យពួកគេខិតខំយកចិត្តទុកដាក់ដើម្បីបំពេញការងារ
និងចូលរួមនូវចំណែកធ្វើឲ្យអង្គភាពឈានទៅរកភាពកាន់តែប្រសើរនៅក្នុងការសម្រេចទិសដៅ។
ហើយមិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះអាចរក្សាបុគ្គលិកដែល
មានសមត្ថភាពខ្ពស់ឲ្យស្ថិតនៅក្នុងអង្គភាពរបស់យើងបានយូរអង្វែង
ក៏ដូចជាការទាក់ទាញបុគ្គលិក ល្អៗឲ្យចូលរួមបំរើការងារក្នុងក្រុមហ៊ុនបានកាន់តែប្រសើរឡើងថែមទៀត។
ផ្ទុយទៅវិញការទូទាត់សំណង និងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗ
គឺមិនបានសមរម្យនោះវាក៏ជាហេតុដែលនាំឲ្យមានផលប៉ះពាល់
និងបង្ករនូវភាពពិបាកជាអវិជ្ជមានទៅដល់ក្រុមហ៊ុនហើយធ្វើឲ្យដំណើរការគ្រប់គ្រងបុគ្គលិក
និងអង្គភាពទាំងមូលឈានទៅរកភាពបរាជ័យក្នុងការងារជាក់ជាមិនខាន។ បញ្ហាបរាជ័យ
ឬជោគជ័យគឺអាស្រ័យលើការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សដែលចេះរៀបចំផែនការធនធានមនុស្ស
ការកំណត់គោលនយោបាយក្នុងការទូទាត់សំណងដល់បុគ្គលិកដែលមានលក្ខណៈល្អប្រសើរសម្រាប់បុគ្គលិកគ្រប់រូបទើបទទួលបានជោគជ័យក្នុងការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស។
ដូច្នេះយើងអាចសន្និដ្ឋានបានថាការទូទាត់សំណងនិងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗដល់បុគ្គលិក
ដែលពិតជាបានធ្វើឲ្យ សណ្ឋាគារ រ៉េស៊ីដង់ សុខាភ្នំពេញ
មានដំណើរការល្អក្នុងការគ្រប់គ្រងបុគ្គលិករបស់ខ្លួនឲ្យទទួលបានប្រសិទ្ធភាពល្អ។
គោលដៅនៃការទូទាត់សំណងត្រូវបានគេបង្កើតនូវប្រព័ន្ធជាប្រាក់រង្វាន់
ដែលមានសមធម៌សមភាពចំពោះចំណង់ចំណូលចិត្តរបស់បុគ្គលិក។ តាមលទ្ធផលនៃសេចក្ដីប្រាថ្នាដែលបុគ្គលិកគ្រប់រូបបានពាក់ព័ន្ធជាមួយការងារ
និងជំរុញទឹកចិត្តអនុវត្តន៍ការងារឲ្យបានកាន់តែល្អប្រសើរថែមទៀតសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន។
រូបទី
៣.១.២. ទំនាក់ទំនងអថេរឯករាជ្យ និងអថេរមិនឯករាជ្យ
ខ.
ការកំណត់សម្មិតិកម្ម
ទំនាក់ទំនងរវាងអថេរខាងលើ
គឺបានដើរតួយ៉ាងសំខាន់នៅក្នុងដំណើរការត្រួតពិនិត្យ និងកែលម្អប្រសិទ្ធភាពនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស។
បន្ថែមលើសពីនេះទៅទៀតអថេរទាំងពីរពុំអាចបែកពីគ្នាបាននោះឡើយ ដោយសារវាមានទំនាក់ទំនងនឹងគ្នាយ៉ាងជិតស្និតដែល
មិនអាចបាត់មួយ ណាបានឡើយ។
អថេរឯករាជ្យ
វាបានជះឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងទៅដល់អថេរមិនឯករាជ្យឲ្យបានសម្រេចជោគជ័យត្រូវពឹងផ្អែកទាំងស្រុងទៅលើលទ្ធផលនៃការអនុវត្តន៍អថេរដែលមិនអាស្រ័យកម្រិតណាមួយនោះ។
- ការប្រកាស់ជ្រើសរើសបុគ្គលិក ៖ គឺជាការពិតណាស់ប្រសិនបើការប្រកាសជ្រើសរើសបុគ្គលិកប្រព្រឹត្តិទៅពុំបានល្អ
ហើយមានការខ្វះខាតច្រើននោះគឺពុំអាចទទួលបានឡើយពីព្រោះវា បណ្ដាលឲ្យក្រុមហ៊ុនមានកម្រិតចំណាយឥតមានប្រសិទ្ធភាព។ ទាំងនេះជាភាពចាំបាច់សម្រាប់តួនាទីជាអ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សដែលត្រូវមានភាពឈ្លាសវៃនៅក្នុងការរៀបចំ
ដើម្បីភាពជោគជ័យតែក៏ត្រូវទាមទារឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងមានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រានផងដែរ
ហើយក៏ត្រូវមានភាពទំនួលខុសត្រូវច្បាស់លាស់បំផុតទៅលើការងារដែរបានរៀបចំឡើងទាំងអស់នោះ។
ដូច្នេះប្រសិនបើអ្នកគ្រប់គ្រងណាមានជំហរទៅលើចំនុចស្មោះត្រង់ យុត្តិធម៌ ភាពសាំញាំ
និងមិនលេចលឺធ្វើឲ្យប៉ះពាល់ទៅដល់ក្រុមហ៊ុននោះទេ គឺវានឹងនាំឲ្យដំណើរការមានភាពរលូត
និងទទួលបានភាព ជោគជ័យជាក់ជាមិនខាន។
- ការជ្រើសរើសបុគ្គលិ៖ គឺបានធ្វើឲ្យមានភាពជឿជាក់ថាបុគ្គលិកដែលខ្លួនត្រូវបានជ្រើសរើសមកអាចជួយដល់អង្គភាពបានសម្រេចនូវទស្សនៈវិស័យបេសកម្មគោលបំណង
និងទិសដៅរបស់អង្គភាព។ ការជ្រើសរើសបុគ្គលិកឲ្យបានល្អវាក៏ជាផ្នែកមួយ
ដែលធ្វើឲ្យការងារមានដំណើរការបានល្អផងដែរ ហើយការជ្រើសរើសបុគ្គលិកមកដែលមិនមានឆន្ទៈទៅតាមតម្រូវការដែលអង្គភាពចង់បាននោះវានឹងធ្វើឲ្យមានការខាតបង់របស់អង្គភាពដែរ។
ដើម្បីធ្វើឲ្យការជ្រើសរើស បុគ្គលិកដែលមានប្រសិទ្ធភាពបាន ត្រូវតែប្រគល់តួនាទីនេះមកខាងផ្នែកសម្របស្រួលធនធានមនុស្សនឹងរដ្ឋបាលជាអ្នកទទួលខុសត្រូវអនុវត្តន៍
និងរកដំណោះស្រាយជាមួយការិយាល័យដែល មានការពាក់ព័ន្ធទាំងអស់។
គោលបំណងនៃការជ្រើសរើសបុគ្គលិក គឺដើម្បីធានាថានឹងប្រមូលបាននូវបុគ្គលិកដែលមានគុណសម្បត្តិ សមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់នៅក្នុងការបំពេញបំណងការងារទៅតាមតួនាទីនីមួយៗ
ដែលមាននៅក្នុងស្ថានប័ន ឬក្រុមហ៊ុន។ ការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិកប្រសិនបើការអនុវត្តន៍មិនបានត្រឹមត្រូវល្អប្រសើរនោះទេវានឹងអាចធ្វើឲ្យមានផលប៉ះពាល់យ៉ាងខ្លាំងដល់សមត្ថភាពរបស់បុគ្គលិកទាំងនៅក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន
និងពេលអនាគតហើយវាអាចនឹងធ្វើឲ្យដំណើរការរបស់អង្គភាពមិនមានភាពរីកចម្រើនទៅមុខបាននោះឡើយ។
នៅក្នុងចំណុចអសកម្មនៃការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គលិករួមមាន
ការតម្រង់ទិសដៅការងារមិនបានត្រឹមត្រូវការបណ្ដុះបណ្ដាលខុសមុខជំនាញ និងបច្ចេកទេសនៃការបណ្ដុះបណ្ដាលរយៈពេលវែងពេកខ្លីពេកចំណេះដឹងបុគ្គលិកមិនមានការអភិវឌ្ឍន៍ជាដើម។
- ការវាយតម្លៃលើសកម្មភាពការងារបុគ្គលិក៖ វាជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ដែលអ្នកគ្រប់គ្រងគ្រប់រូបត្រូវតែមានការយកចិត្តទុកបំផុតបើពុំដូច្នោះទេការវាយតម្លៃគ្មានភាពសុក្រឹត្យនោះឡើយ
ឬក៏មានការខ្វះការពិចារណា ដើម្បីឈានទៅរកការរៀបចំការគ្រប់គ្រងប្រាក់បៀវត្សរ៍ និងប្រាក់ឈ្នួលឲ្យបាន
ត្រឹមត្រូវនោះទេ គឺនាំឲ្យបុគ្គលិកមានការអាក់អន់ស្រពោនចិត្ត
ឬឈានដល់ការធ្វើការតវ៉ាដើម្បីទាមទារនូវយុត្តិធម៌ក្នុងការវាយតម្លៃ
ហើយនៅពេលនោះនឹងធ្វើឲ្យអង្គភាពមានការធ្លាក់ចូលភាព ច្របូកច្របល់ និងបាត់នូវភាពស្ថេរភាពនៅក្នុងក្រមហ៊ុនជាក់ជាមិនខានឡើយ។
- ការទូទាត់សំណង និងអត្ថប្រយោជន៏ផ្សេងៗរបស់បុគ្គលិក ៖ ការទូទាត់សំណង និងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗរបស់បុគ្គលិក
ដែលមិនបានអនុវត្តន៍ទៅតាមគោលការណ៍ នីតិវិធីឲ្យបានត្រឹមត្រូវច្បាស់លាស់ទេនោះអាចធ្វើឲ្យមានបុគ្គលិកដែលនៅក្នុងអង្គភាពមានការច្រណែនគ្នាដោយសារតែការទូទាត់សំណងមិនមានភាពស្មើរគ្នាដែលនាំឲ្យបុគ្គលិកគ្មានទឹកចិត្តក្នុងការធ្វើការងារ
និងមិនមានភាពប្រឹងប្រែងក្នុងការអនុវត្តន៍ការងារជូនអង្គភាពដែល
ជាហេតុនាំឲ្យអសកម្មការងារនៅក្នុង ដំណើរការនៃការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សរបស់អង្គភាព។
សរុបសេចក្ដីទាំងអស់មកប្រសិនបើអង្គភាព
ឬក្រុមហ៊ុនប្រតិបត្តិនៃការត្រួតពិនិត្យនៃដំណាក់កាលទាំងបួនរបស់អថេរឯករាជ្យបានល្អដោយធ្វើការកាត់បន្ថយនូវភាពខ្ជះខ្ជាយឲ្យនៅសល់តិចបំផុតនោះអថេរមិនឯករាជ្យរបស់អង្គភាព
ឬក្រុមហ៊ុន និងអាចអនុវត្តន៍បានល្អហើយអង្គភាព និងទទួលបាននូវលទ្ធផលយ៉ាងល្អប្រសើរជាក់ជាមិនខាន។
ហើយការគ្រប់គ្រងរបស់អង្គភាព ឬក្រុមហ៊ុននឹងអាចរក្សាបាននូវកម្រិតមួយដែលទទួលយកបាន
និងព្រមទាំងអាចបង្លើតឡើងក្នុងការពង្រីកឲ្យកាន់តែប្រសើរថែមទៅទៀតនៅពេលថ្ងៃអនាគត។
៣.២. វិធីសាស្រ្តស្រាវជ្រាវ (Research
Methodology)
៣.២.១.
វិធីសាស្រ្តប្រមូលទិន្នន័យ
នៅក្នុងការប្រមូលទិន្នន័យអាចទទួលបានតាមបែបគុណភាព
និងបរិមាណហើយបរិមាណ ដែលយើងអាចទទួលយកមកសរសេរដោយសំអាងទៅលើទិន្នន័យចម្បង និងទិន្ន័យបន្ទាប់បន្សំ
ហើយទិន្នន័យដែលបានទទួលពីការសាកសួរដោយផ្ទាល់តាមរយៈកម្រង់សំណួរ និងប៉ាន់គំរូដែលបានកំណត់។
ក.
តម្រូវការទិន្នន័យ (Data
Requirement)
នៅក្នុងដំណើរការនេះដើម្បីឲ្យមានភាពជោគជ័យ
ត្រូវទាមទារនូវតម្រូវការព័ត៌មានជាច្រើន ដែលទទួលបានពីប្រភពទិន្នន័យចម្បងពីរគឺ៖
+ ទិន្នន័យចម្បង
(Primary
Data)
ទិន្នន័យចម្បងដែលមាននៅការស្រាវជ្រាវនេះត្រូវបានប្រមូលតាមមធ្យោបាយមួយចំនួនដូច
ខាងក្រោម៖ ជាឧទាហរណ៍សម្រាប់ជំនាញគ្រប់គ្រង។
- ការចុះធ្វើកម្មសិក្សាផ្ទាល់នៅក្នុង សណ្ឋាគារ រ៉េស៊ីដង់ សុខាភ្នំពេញ និងការសាកសួរដោយផ្ទាល់ជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សនៅក្នុង
សណ្ឋាគារ រ៉េស៊ីដង់ សុខាភ្នំពេញអំពីរបៀបដំណើរការប្រតិបត្តិលើមុខងារធនធានមនុស្ស។
- សម្ភាសន៍ការងារជាមួយបុគ្គលិកដោយផ្ទាល់នៅក្នុង សណ្ឋាគារ រ៉េស៊ីដង់ សុខាភ្នំពេញ នោះសម្រាប់ដំណើរការមួយនៃមុខងារការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សតាមរយៈប្រធានផ្នែកគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សប្រធានផ្នែករដ្ឋបាល
និងរួមមានផ្នែកផ្សេងទៀតផងដែរ ដែលមានការពាក់ព័ន្ធគ្នានៅក្នុងដំណើរការនេះ។
- ក្នុងការចូលរួមសង្កេតសកម្មញភាព និងធ្វើការអនុវត្តន៍ជាក់ស្ដែងមួយចំនួនរបស់ផ្នែកធនធានមនុស្សនៃ
សណ្ឋាគារ រ៉េស៊ីដង់ សុខាភ្នំពេញ។
+ ទិន្នន័យបន្ទាប់បន្សំ
(Secondary
Data)
- ឯកសារដែលទាក់ទងប្រធានបទមានដូចជាសៀវភៅពុម្ភការគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស។
- តាមរយៈសៀវភៅពុម្ភ សាកលវិទ្យាល័យធនធានមនុស្ស, សាកលវិទ្យាល័យអាស៊ីអឺរ៉ុប, សាកលវិទ្យាល័យវេស្ទើន, វិទ្យាស្ថានពាណិជ្ជសាស្រ្ត, សាកលវិទ្យាល័យបៀលប្រាយ, និងសាកលវិទ្យាល័យជាតិគ្រប់គ្រង។
- តាមរយៈWebsite: www.google.com /www.sokhahotels.com
/www.facebook.com/sokhahotelsCambodia
ខ.
ការជ្រើសរើសប៉ាន់គំរូ
ការជ្រើសរើសប៉ាន់គំរូ
គឺជាដំណើរការមួយនៃការកំណត់នូវចំនួនបុគ្គលិក ដែលយើងត្រូវធ្វើការសាកសួរ
និងធ្វើការរៀបចំចងក្រងនូវកម្រងសំណួរទាំងឡាយឲ្យបានសមស្របទៅតាមដែនកំណត់ដោយមានទាំងសំណួរបិទ
និងសំណួរបើកព្រមទាំងសំណួរជ្រើសរើស ពីព្រោះថាទិន្នន័យដែលបានតាមរយៈកម្រងសំណួរ
និងប៉ាន់គំរូនេះបានជំនួសដល់ការវិភាគទៅលើទិន្នន័យ និងរបបគំហើញឆ្ពោះ
ទៅរកការវិភាគការងារកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាពផងដែរ។
- ចំនួនប៉ាន់គំរូក្នុងការចុះកម្មសិក្សាសាកសួរមាន ៣នាក់
-
កម្រសំណួរក្នុងការប្រមូលទិន្ន័យមានចំនួន
២១សំណួរ
៣.២.២.
វិធីសាស្រ្តវិភាគទិន្នន័យ (Methods for Analysis)
ទិន្នន័យដែលបានប្រមូលដោយធ្វើការវិភាគតាមបែបគុណភាព
(ការវិភាគបែបនេះ គឺផ្ដោតទៅលើការយកចិត្តទុកដាក់នៅក្នុងអត្ថន័យ និងខ្លឹមសារ)។
រាល់ព័ត៌មានដែលទទួលបានពីការសាកសួរពីអ្នកគ្រប់គ្រងផ្នែកធនធានមនុស្ស ព្រមទាំងបុគ្គលិកមួយចំនួន
និងកម្មភាពមួយចំនួនទៀត ដែលបានមកពី សណ្ឋាគារ រ៉េស៊ីដង់ សុខាភ្នំពេញ មកធ្វើការវិភាគដោយប្រើប្រាស់ជាមួយទ្រឹស្ដី
មូលដ្ឋាន និងស្ថានភាពជាក់ស្ដែងនៅក្នុងពេលបច្ចុប្បន្នហើយឈានទៅដល់ការធ្វើសេចក្ដីសន្និដ្ឋាន
និងផ្ដល់អនុសាសន៍ថែមទៀតផង។
Comments
Post a Comment